Jeg er begyndt at renovere ydre trappen og har fjernet de gamle klinkerfliser for til sidst at sætte nye på.
En ydertrappe, hvor gamle klinker er fjernet, med synlige betontrin, hvidt gelænder og rød murstensvæg omkring en hvid hoveddør.

Årsagen er, at intet var gjort ordentligt, så et stort antal fliser løsnedes sidste vinter. Som I kan se, har man for eksempel sat fliseklæb og fliser direkte på mindst fire lag maling på trin.
Da jeg kom op til hoveddøren, viste det sig, at der sad cementfuge direkte oven på mineraluldsisolering. Denne fuge var naturligvis for længst sprukket.
En stor revne mellem trappe og væg ved yderdøren ses, hvor isolering er synlig, og en del af cementfugen er væk.

Nu har jeg renset alt løst materiale væk, og der er tilbage en ordentlig sprække mellem trappe og væg. På væggen under døren sidder der tretex med træregler bagved. En del af tretexen er allerede væk.
Sprække mellem betontrappe og hvid væg, synlig isolering mellem lagene.

Nu er spørgsmålet, hvad jeg skal fylde sprækken med i stedet, og hvordan jeg skal forhindre vand i at løbe ned mellem trappe og væg. Er der nogen, der har nogle gode idéer?
 
  • Synes
Händige Hans
  • Laddar…
D droidekas sagde:
Jeg har påbegyndt renovering af ydertrappen og har fjernet de gamle klinkerfliser for til sidst at sætte nye på.
[billede]

Årsagen er, at intet var gjort ordentligt, så et stort antal fliser løsrev sig i vinter. Som I kan se, har man for eksempel sat mørtel og fliser direkte på mindst fire lag maling på stødtrinene.
Da jeg nåede op til hoveddøren, viste det sig, at der sad cementfuge direkte oven på mineraluldsisolering. Denne fuge havde selvfølgelig revnet for længe siden.
[billede]

Nu har jeg renset alt løst materiale væk, og tilbage er en ordentlig sprække mellem trappen og væggen. På væggen under døren sidder der tretex med trælægter bagved. En del af tretexen er allerede væk.
[billede]

Nu er spørgsmålet, hvad jeg skal fylde sprækken med i stedet, og hvordan jeg skal forhindre vandet i at løbe ned mellem trappen og væggen. Er der nogen, der har nogle gode idéer?
Du skal tætne hele gulvet, forstår jeg det som, så fugten ikke vandrer i betonen. Vi tætede sprækken, men det hjalp ikke.
 
D droidekas sagde:
Jeg er begyndt at renovere udendørstrappen og har fjernet de gamle klinkerplader for til sidst at sætte nye på.
[billede]

Årsagen er, at intet var gjort ordentligt, så et stort antal plader løsrev sig i vinter. Som du kan se, har man for eksempel lagt mørtel og plader direkte på mindst fire lag maling på trinfronten.
Da jeg nåede op til yderdøren, viste det sig, at der var cementfuge direkte oven på mineraluldisolering. Denne fuge var selvfølgelig revnet for længe siden.
[billede]

Nu har jeg renset alt løst materiale væk, og tilbage er en solid sprække mellem trappen og væggen. På væggen under døren sidder der tretex med træregler bagved. En del af tretexen er allerede borte.
[billede]

Nu er spørgsmålet, hvad jeg skal fylde sprækken med i stedet og hvordan jeg skal forhindre vand i at løbe ned mellem trappen og væggen. Er der nogen, der har nogle gode idéer?
Hej!
Har du tætnet endnu og hvis ja, hvordan gjorde du for at løse problemet?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.