A
Nu når jeg skal male om, tænkte jeg på at benytte lejligheden til at lette på loftlisten og tætte mellem væg og loftgips.

Jeg ønsker at tætte for at forhindre at varm indeluft skal komme op på loftet og skabe problemer. Der er ikke plastik bag gipspladerne i dette hus, i stedet er gipsen aluminiumbelagt som fugtbeskyttelse. Det er nok også godt for brandsikkerheden at lukke lidt der.

Det så lidt værre ud end forventet bag loftlisten. Jeg havde troet at det bare skulle være en lille sprække, men sprækken er lillefingerbred.

Jeg har latexfuge og denne malerfuge (http://www.bostik.se/Products/Usage/Sealing/Indoors/Products/P0215?p=03-ltr-cartridge) hjemme. Men det vil jo kræve enorme mængder...

Måske findes der en fugebånd at stikke ind?

Hvad er bedst at bruge til dette?

S
fleksibel fuge eller fugebånd. også drev kan fungere i visse tilfælde

• Synes
Allinug
  • Laddar…
Jeg havde skimmet,

• Synes
Allinug
  • Laddar…
Jeg har lige tæt net lignende sprækker hjemme hos os, jeg skummede med PU-skum. Efter hærdning skar jeg rent, og for en sikkerheds skyld trak jeg over med akrylfuge.

Et andet alternativ er gipsfiller og derefter tætne i hjørnet med akrylfuge.

• Synes
schmakita og 1 anden
  • Laddar…
Hvor jeg havde største sprækker, har jeg lagt en streng fogskum på stuklisten, inden jeg satte den op. (Det er en hulkehlliste). Hvor sprækkerne var mindre, har jeg brugt latexfugue. Hos mig var den primære årsag at få en fungerende fluespærre mod vinden, men det er ikke så dumt med tanke på luftlækage heller.

• Synes
Allinug
  • Laddar…
A
Strålende!

Jeg har ikke set nogen fluer endnu, men en hveps faldt ud bag en liste, så her bliver der også en spærring mod flyvende insekter.

A
Jeg fik det ikke til at virke med skum, men med latex gik det bedre. Men det blev ikke smukt - heldigvis skal der være en liste foran. :D

S
Allinug sagde:
Jeg fik ikke til det med skum, men med latex gik det bedre. Men det blev ikke smukt - heldigvis skal der være en liste for. :D
fuge og træk med svamp eller fugepind.

• Synes
Allinug
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.