Hvordan tætnes (rottesikres) dette gennemføring bedst? Den sidder i loftet i en uindrettet kælder, så det spiller mindre rolle, hvordan det kommer til at se ud.
Grå rør og ledninger gennem et loft i en kælder, hvor der er huller omkring installationen.

Støber for bedste resultat. Ellers kan du tage fugeskum, men de har en tendens til at spise sig igennem det.

Jeg har også erfaring med at rotterne æder sig igennem fugeskum.
Men hvordan støber man i loftet?

S
Lars-Erik sagde:
Jeg har også erfaring med at rotterne spiser sig igennem fugeskum.
Men hvordan støber man i loftet?
bare trykke op mørtel. men tag ikke almindelig "sandspartel"

M
Kan man ikke tætne med fugeskum nedefra og derefter hælde ekspanderbeton oppefra?

MaxPax sagde:
Kan man ikke tætne med fugeskum nedefra og derefter hælde ekspanderbeton i oppefra?
Desværre kommer man ikke til oppefra.....

Hvis man trykker mørtel op, så skal det vel være rigtig tyktflydende? Eller hvad er tricket for at det ikke skal falde ned?

M
En ting er at bruge mørtel, der har den rette type konsistens. Jeg anbefalede netop en række produkter, som jeg mener, ville være passende at lægge i en smyg både horisontalt og op-og-ned i en anden tråd. (https://www.byggahus.se/forum/fonst...gammalt-fult-valv.html?perpage=15#post2242140) Jeg tror, at en af dem vil lette arbejdet. En anden ting er fremgangsmåde. Sparklen er god i disse situationer, og det er vigtigt at bruge tilpas højt tryk, når man presser mørtel ind i kroge og hjørner, så det ikke falder ned. Desuden bør man nok gøre dette i etaper og lade mørtlen hærde til næste dag, inden næste omgang, da mørtlen kan slippe, hvis man trykker det i, når det er begyndt at hærde.

Krilleman
Bland gipsmørtel trægt, enkelt og billigt. For det ser jo ud som om du har gipstak. Så bliver det jo ensartet også.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.