Hej,
Håber på hjælp og input vedrørende væg mod fyrrum. Billederne viser det ene hjørne i det, der skal blive vores maler- og snedkerværksted. På den anden side af væggen ligger fyrrummet med en pillefyr. Værelserne ligger i en fritstående garage.

Som det fremgår af et af billederne, er der gamle gennemboringer til elrør. Vi skal tætne de gamle gennemboringer. Vi vil også flytte et elskab, der sidder inde i fyrrummet, til væggen, I ser på billederne. Det lader vi en elektriker gøre, når han trækker ny el i hele værkstedet.

Hvordan skal vi tænke, når vi tætner? Hele fyrrummet er bygget af enkelgips, hvilket jo ikke længere er tilladt. Det gør, at det føles ekstra vigtigt, at det bliver så brandsikkert som muligt. Skal vi lade elektrikeren tætne? Eller kan vi gøre det selv? Hvad er tilladt at gøre selv? Og det for mig selvklare opfølgende spørgsmål: hvad er dumt at gøre selv, når man ikke er professionel i brandsikkerhed?

Taknemmelig for al hjælp!
 
  • Et hjørne af et værksted med isolerede rør, der går fra loft til gulv. Væggene er enkle med spor af tidligere elinstallationer.
  • Hjørne af en væg i et værksted med et hul for el-ledninger og synlig isolering. Væggen skal gøres brandsikker mod tilstødende fyringsrum.
torparavgrund torparavgrund sagde:
Ingen problemer, brandklassificeret fugemasse bare. [link]
Tak så meget! Vi går med det!! Glad påske! 🌷
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.