Hej!

Vores kælder er bygget af prefab-betonvægge. Der er nu opstået (eller måske har der altid været, uden at nogen har bekymret sig) små, små revner, hvor væg møder en anden væg eller gulv:
Nærbillede af hjørne i kælder med små revner mellem præfabrikerede betonvægge og gulv, en hånd tydeligt synlig i bunden.
Sprække i hjørne, hvor betonvæg møder anden væg i en kælder. Små ujævnheder og revner ses i overfladen, muligvis behov for forsegling.

Der er også lidt skønhedsfejl, hvor elementrør løber langs med gulvet:
Revner i prefabrikeret betonvæg i en kælder, hvor malingen skaller af.

Samt mindre tætte metalister på disse rør:
En kobberrørinstallation med en sprække i væggen ved gulvet, skønhedsfejl i beton, og tætningsproblemer ved plåtlister, set tæt på.

Da jeg er temmelig uvidende, vil jeg gerne vide, hvilket materiale der bedst egner sig til at tætte sådant? Jo enklere at påføre, jo bedre, og det behøver ikke at være superflot, men gerne overmalbart.

Jeg bruger gerne fugeskum eller silikone, hvis det er passende, for det har jeg allerede hjemme. Ellers må I gerne give tips til, hvad der skal bruges. Tak!

Revner mellem vægge kan tætnes med fugemasse (ej skum). Silikone kan ikke males. Læs nøje på tuben.
Metallister ville jeg fjerne totalt, for så har du kontrol over, hvad der sker under metallet (korrosion, fugt).

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.