Hej! Jeg har fået lidt mus hjemme hos mig, og de trives under mine køkkenskabe. Jeg lagde nyt gulv og køkken i sommers - og ny til at eje hus så tænkte jeg ikke på at jeg behøvede at tætne for at holde mus væk. Jeg har tætnet sprækken mellem gulv og væg med stenuld men ikke mere og er ret sikker på at det er der, musene kommer ind. I aften fangede jeg to mus med et kvarters mellemrum en time efter at jeg havde sat to fælder ud under køkkenskabene.

Nu til mit spørgsmål. Jeg har ikke mulighed for at fjerne køkkenindretningen - men soklerne sidder løst, så dem kan jeg fjerne. Det bliver dog trangt og svært tilgængeligt at komme ind med fugesprøjte for at tætne med det.
Er der nogen, der har tips til hvad jeg kan gøre for at tætne?

Mus spiser sig gennem fuger desværre. En træliste, som du limer fast, er bedre. Så skal du jo tætne huset udefra også.

• Synes
cpalm
  • Laddar…
S Småbrukaren sagde:
Mus spiser sig igennem fuger desværre. En træliste, som du limer fast, er bedre. Så skal du jo også tætne huset udefra.
Ok godt at vide! En liste kan jeg sikkert få på plads. Tak så meget! Jeg skal male facaden om og udskifte en hel del panel, når det bliver varmere udenfor, så jeg skal sørge for at tætne det også. Og så har jeg krybekælder under næsten hele huset - har du nogle tips til, hvordan jeg bedst tætner der?

Det afhænger lidt af, hvor fugtigt/ventileret det er, men det nemmeste er jo noget plademateriale, typisk krydsfinér stykker eller oliehærdet board. Fugeskum omkring alle rørgennemføringer.

Musene bliver lidt desperate om vinteren, så de giver ikke op med det samme.

S Småbrukaren sagde:
Det afhænger lidt af, hvor fugtigt/ventileret det er, men det enkleste er jo noget plademateriale, typisk krydsfiner plader eller oliehærdet board. Fuge rundt om alle rørgennemføringer.

Musene bliver lidt desperate om vinteren, så de giver ikke op med det første.
Fedt, så skal jeg få noget sådan på plads. Tak for hjælpen!

P prunila sagde:
Hej! Jeg har fået lidt mus hjemme hos mig, og de trives under mine køkkenskabe. Jeg lagde nyt gulv og køkken i sommer - og ny til at eje hus, så tænkte jeg ikke på, at jeg skulle tætne for at holde mus væk. Jeg har tætnet spalten mellem gulv og væg med stenuld, men ikke mere, og er ret sikker på, at det er der, musene kommer ind. I aften fangede jeg to mus med et kvarters mellemrum, en time efter at jeg havde sat to fælder under køkkenskabene.

Nu til mit spørgsmål. Jeg har ikke mulighed for at fjerne køkkenindretningen - men soklerne sidder løst, så disse kan jeg fjerne. Det bliver dog trangt og svært tilgængeligt at komme ind med fogpistol for at tætne med det.
Nogen der har tips til, hvad jeg kan gøre for at tætne?
Ståluld eller køb ståluld beregnet til rotter og mus. Kanonprodukt.

N Nickesågen sagde:
Stålull eller køb stålull beregnet til rotter og mus. Kanonprodukt.
Tak! Kiggede på det, og det ser jo fantastisk ud!

en lille metalvinkel

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.