Mit parketgulv blev ikke rigtig færdigt ved lægning. Det er tomt under tærsklen ved hoveddøren, og dette gør, at tærsklen - som ser ud til at sidde fast i karmen? - knirker & knager.
Kan man fylde op med noget, eller findes der en anden løsning?
Hvis dørtærsklen ikke er udsat for fugt, kan det måske lade sig gøre at skubbe/stikke et par stykker stiv karton eller grålumppapp ind i midten under tærsklen (jeg antager, at den sidste parketplanke ikke kan vippes op og fjernes, så du kan placere noget mere solidt under). Men egentlig burde det være nok at fastgøre listen ordentligt til tærsklen. Det giver nok tærsklen tilstrækkelig støtte mod parketten, så den holder op med at give sig og knirke.
Nej intet er fugtigt - har haft et tæppe over elendigheden hele tiden, skal skaffe det du foreslår og ja - parketstykket sidder fast. Listen er ret svag, og den har jeg købt på eget initiativ...måske findes der bedre til at skjule sprækken? Ser at der ikke er noget skum derunder også, men det måske er ligegyldigt? Hvis jeg lykkes med at gøre dørtrinnet stille, kan jeg montere listen med en slags PL-400 eller skal det skrues fast? Jeg er jo ikke den bedste håndværker og er så taknemmelig for dit svar - men gru'er lidt. Hvad tror du en gulvlægger ville tage for arbejdet - eller er det "for lille job" til at nogen ville påtage sig det?
Går dørkarmen ovenpå tærsklen? Hvis ikke, så burde det være muligt at bryde tærsklen op og lave et solidt underlag. Ellers kunne en lille L-list i aluminium, som du skruer i tærslens langside, måske fungere som forstærkning. Denne burde jo også kunne dække mellemrummet til parketgulvet.
Nej karmen virker ikke komme over tærsklen, og en aluminiumliste er nok bedre end den svage "prydningsliste" jeg købte.
Men jo mere jeg ser på dette - desto mærkeligere ser det ud?
Mon en gulvlægger ville tage sig af dette, og til hvilken pris tror du?