Hej,
Vi er ved at udskifte et par døre i kælderen. Mellem 2 rum er der en forskel på ca. 15 mm, som skyldes, at det ene rum har klinker, det andet har ikke. Klinkegulvet er ikke lagt helt korrekt, hvilket betyder, at det kun går frem til tærsklen og ikke under, som det egentlig skal. Derudover ligger der et bræt under den nuværende tærskel for at få den op i niveau med betongulvet. Hvis man løfter dette bræt, er der yderligere træ derunder!? Gætteriet er, at det har været sådan siden huset blev bygget i 70'erne.
Den første tanke er selvfølgelig at støbe hullet og lægge klinker under tærsklen, men det er ret meget arbejde, og jeg har ikke materialerne hjemme. Derudover er der som nævnt træ også under den eksisterende planke, og at støbe træ ind virker ikke som en særlig god plan. Det andet alternativ er at bygge videre på træet 15 mm, så tærsklen kommer op i niveau med klinkergulvet, dette er en enkel løsning, og jeg har alt, hvad der kræves for at gøre dette. Problemet er, at man egentlig ikke skal have træ i nærheden af betongulvet?
Det er værd at nævne, at kælderen er beboelig med 210 cm højde og opvarmet.
MVH
Vi er ved at udskifte et par døre i kælderen. Mellem 2 rum er der en forskel på ca. 15 mm, som skyldes, at det ene rum har klinker, det andet har ikke. Klinkegulvet er ikke lagt helt korrekt, hvilket betyder, at det kun går frem til tærsklen og ikke under, som det egentlig skal. Derudover ligger der et bræt under den nuværende tærskel for at få den op i niveau med betongulvet. Hvis man løfter dette bræt, er der yderligere træ derunder!? Gætteriet er, at det har været sådan siden huset blev bygget i 70'erne.
Den første tanke er selvfølgelig at støbe hullet og lægge klinker under tærsklen, men det er ret meget arbejde, og jeg har ikke materialerne hjemme. Derudover er der som nævnt træ også under den eksisterende planke, og at støbe træ ind virker ikke som en særlig god plan. Det andet alternativ er at bygge videre på træet 15 mm, så tærsklen kommer op i niveau med klinkergulvet, dette er en enkel løsning, og jeg har alt, hvad der kræves for at gøre dette. Problemet er, at man egentlig ikke skal have træ i nærheden af betongulvet?
Det er værd at nævne, at kælderen er beboelig med 210 cm højde og opvarmet.
MVH
Valgte at fjerne brædderne, som lå indstøbt i betonen, og fylde det igen med lidt stenrester og derefter et 3-4 cm lag udendørs fix, som jeg havde tilbage fra tidligere. Havde dog ikke noget armeringsjern, men det spiller måske ingen rolle i fix, det vil nok sprække alligevel. I dette tilfælde spiller det dog ingen rolle, da der skal lægges en tærskel i eg ovenpå.
Klik her for at svare