Nu har jeg fået besked om, at det er en slags brandsikringsmåtte, og den indeholder selvfølgelig asbest. Trist og besværligt, at hullerne allerede er lavet.
nogen der har gjort samme fejl og har tips til, hvordan man skal håndtere evt. fibre, der er spredt?
nogen der har gjort samme fejl og har tips til, hvordan man skal håndtere evt. fibre, der er spredt?
Fået tips om luftrenser med HEPA filter, men ved ikke hvor effektivt det er. Men vådtørring vil vi gøre, men hvor hurtigt skal det gøres?. Vi har støvsuget med støvsuger med HEPA filter. Hvor hurtigt luftes fibrene egentlig ud, hvis man har ventilationen på tvunget fx.
Har nu vådtørret alle gulve på nederste etage.
Trættende når man ikke kan se fibrene og ved, at sandsynligvis hele familien indånder dem.
Har i hvert fald tapet for hullerne, så der ikke spredes noget mere, indtil vi får endeligt svar på prøverne, jeg har sendt ind. Men det er med al sandsynlighed en asbestmåtte. Hullerne skal fyldes med ventilationsrør. Har I nogle tips til, hvordan man tætner omkring dette, så intet mere støv kommer ud i huset?
Trættende når man ikke kan se fibrene og ved, at sandsynligvis hele familien indånder dem.
Har i hvert fald tapet for hullerne, så der ikke spredes noget mere, indtil vi får endeligt svar på prøverne, jeg har sendt ind. Men det er med al sandsynlighed en asbestmåtte. Hullerne skal fyldes med ventilationsrør. Har I nogle tips til, hvordan man tætner omkring dette, så intet mere støv kommer ud i huset?
tec7 eller evt. latexF flossfloss sagde:Har nu vådtørret alle gulve i stueetagen.
Træls når man ikke kan se fibrene og ved, at sandsynligvis hele familien trækker dem ind.
Har i det mindste tapet over hullerne, så der ikke spreder sig mere, indtil vi får de endelige svar på prøverne jeg har sendt ind. Men det er med al sandsynlighed en asbestmåtte. Hullerne skal fyldes med ventilationsrør. Har I nogle tips til, hvordan man forsegler omkring dette, så der ikke kommer mere støv ind i huset?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 070 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,070 indlæg
Tak for tipsene. Hvordan tænker man med tekstiler? Fx sofaer? Kan man støvsuge med en almindelig Hepa 14 støvsuger?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 070 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,070 indlæg
Antagelig bedre end ingenting. Hvis sofaen har aftageligt betræk, kan man jo tage det af.
Tekstiler som puder, der kan flyttes udenfor, kan jo passende rystes eller lignende udendørs, og ting der kan vaskes i maskine kan man jo gøre det.
Tekstiler som puder, der kan flyttes udenfor, kan jo passende rystes eller lignende udendørs, og ting der kan vaskes i maskine kan man jo gøre det.
Klik her for at svare