Du kan flugte ud fra yderdelen på tilbygningen med en lang snor.
Hvis du fæster snoren i fjerneste yderhjørne, spænder den ud til 10m, kan du rykke den mod fundamentet, når den er lige hele vejen så er din 10m lange snor en forlængelse af det eksisterende fundament.
Med tanke på den eksisterende lade, tror jeg det er præcist nok.
Sørg for, at fundamentmuren mellem tilbygningen og det nye byggeri er i linje, så vil resten falde på plads efterfølgende. Taget vil du uanset skulle have lidt pladearbejde for at få tilslutningerne pæne.
Hvilken mellem tilbygningen og laden er sandsynligvis ikke værd at regne fra, den er simpelthen ikke præcis nok til at kunne antage noget.
Det som er værd at bevare er grundmuren på tilbygningen som skal linjere med nye tilbygnings grundmur.
Det kan du måle ud med en lang retsnor eller murersnor. Murersnor anvendes stadig i dag på professionelle byggerier.
edit:
Når ydergrundmurene er i linje med hinanden, så kan du sætte sidste side mod laden ved hjælp af 3-4-5 reglen. Derefter kan du diagonalmåle de to ydermure på det nye byggeri, mod det tænkte inderhjørne. Men det kan nok meget vel differere 10cm mod det hjørne.
Hvilken af bygningerne på det billede er laden og tilbygningen du har i første indlæg?
Jeg tolkede billederne i første indlæg, og dit billede med krydsmålingen som at du skulle bygge til tilsvarende areal som tilbygningen var.
Med det billede som du lagde ind nu forstår jeg udfordringen bedre. Du må nok tage udgangspunkt i at måle alt med et langt målebånd, sætte træprofiler og så spænde snore.
Derefter kan du finjustere diagonalerne og længdemålene ved at flytte muresnoren et stykke ad gangen.
Kun hvis du grundlægger ordentligt. Du skal have et solidt fundament og kunne modfylde, så elementerne ligger fast.
Fordi du skal have så høje elementer, med meget modfyld indeni, så kræves der et stabilt fundament.
Ok intet at bede for bedst få ned kantelementerne lavere. De er af typen med en cementskive på.
Hvis jeg sender kantelementerne lavere, skal jeg mure en række leca ovenpå pladen, så beklædningsbrædderne kan følge samme højde som på garagens grund.
Hvordan pudser man så lecablokken og cementskiven, så de får samme udseende nemmest..?
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.