Kalle91
Hej!

Jeg planlægger snart at renovere et koldlager på cirka 30 kvm. Lageret står i dag på en betonplade med remme direkte på pladen, og en plade, der løber under panelet og ned i jorden for at beskytte remmen mod regn udefra. Derimod er der sandsynligvis ingen beskyttelse mod fugten, der kommer nedefra, fra betonen.

Jeg vil holde omkostningerne nede, men samtidig bygge noget, der er holdbart og korrekt udført. Jeg har derfor landet i to alternativer og undrer mig over, hvilket I ville vælge i mit tilfælde:

Alternativ 1 – Sandsynligvis den mest holdbare mulighed, men måske lidt overambitiøst?
Lægge letklinkerblokke direkte på betonen, derefter rempapp ovenpå letklinkerblokkene, og derefter en rem af almindeligt (ikke imprægneret) træ.

Alternativ 2 – En enklere løsning:
Lægge rempapp direkte på betonen, derefter remmen ovenpå, og folde pappen op for at beskytte siderne af remmen.

Hvad ville I anbefale? Er det værd at lægge ekstra tid og penge på letklinkerblokke, eller er alternativ 2 tilstrækkeligt godt?

Tak på forhånd!

Kalle91 Kalle91 sagde:
Hej!

Jeg planlægger snart at renovere et koldlager på cirka 30 kvm. Lagerrummet står i dag på en betonplade med syld direkte på pladen, og en metalplade, der løber under panelet og ned i jorden for at beskytte syld mod regn udefra. Derimod findes der sandsynligvis ingen beskyttelse mod fugten, som kommer nedefra, fra betonen.

Jeg vil holde omkostningerne nede, men samtidig bygge noget, der er holdbart og korrekt udført. Jeg har derfor landet i to alternativer og undrer mig over, hvilket I ville vælge i mit tilfælde:

Alternativ 1 – Sandsynligvis det mest holdbare alternativ, men måske lidt overambitiøst?
Lægge leca-blokke direkte på betonen, derefter syldpap ovenpå leca-blokkene, og dernæst en syld af almindeligt (ikke imprægneret) træ.

Alternativ 2 – En enklere løsning:
Lægge syldpap direkte på betonen, derefter sylden ovenpå, og folde pappet op for at beskytte siderne af sylden.

Hvad ville I anbefale? Er det værd at lægge ekstra tid og penge på leca-blokke, eller er alternativ 2 tilstrækkeligt godt?

Tak på forhånd!
Det leca-blokkene ville tilføre er en mere bestandig "underdel", antager jeg? Har du problemer med panelet langt ned?
I så fald kan det måske være en god idé. Er vel ikke så meget mere arbejde, hvis du alligevel skal løfte skuret osv. Men ellers burde syldpap være tilstrækkeligt.

Kalle91
klaskarlsson klaskarlsson sagde:
Det lecablokkene skulle tilføre er en mere bestandig "under-del" antager jeg da? Har du problemer med panelet langt nede? I så fald måske det kan være en god idé. Er vel ikke så meget mere arbejde, hvis du alligevel skal løfte skuret osv. Men ellers skulle dørpap nok række.
Tænkte formålet mest var at løfte syllen 10-20 cm over jordniveau som ekstra beskyttelse. Men det er måske ikke nødvendigt i dette tilfælde. Kom også i tanke om at Lecablokkene skal pudses også? Måske kører på den enkle version med dørpap på betonen, syllen ovenpå, og så bruge en platonmåtte under yderpanelet og ned i jorden som ekstra beskyttelse. Burde række fint?

• Synes
klaskarlsson
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.