Jeg har muret en krybekælder med leca 19x19 sten, som jeg senere skal lægge gulv på, men for at komme i samme niveau som gulvet i resten af huset på tilbygningen, kan jeg med 195 mm gulvregler ikke få plads til nogen syldbræt uden at lægge regelværket direkte på syldpap. Dette skyldes vel, at de i resten af huset har tyndere gulvregler eller bredere men lavere. Er der nogen, der har nogle ideer eller tips til løsninger, måske kunne man fræse ud til syldbrættet uden at miste for meget bæreevne. Men spørgsmålet er jo om man ikke kan undlade syldbrættet; det ville jo være det nemmeste. Jeg har tænkt mig at lægge regler med cc 60 over ca 2,5 m og derefter bygge badeværelse.

/Freij

hvordan plejer man at fastgøre syllen i lecastenen ?? nogen der ved almindelige plastplug og skrue og hvor tæt bør denne fastgøres. alt andet skal jo sidde fast i denne senere

Det er nok, hvis du trækker i et par spikplugg..

Vægten fra huset holder nok syllen på plads siden 8-)

skal man bruge k24 tømmer til gulv eller kan man bruge det byggmax har ??

Skal og skal, det kommer vel an på, hvor godt du vil have resultatet.. ;)

http://www.traguiden.se/templates/PopUp/CommonPopUp.asp?id=1280

Der kan du se, hvilke dimensioner du har brug for ved forskellige spændvidder..
Nu ved jeg ikke, hvad ByggMax har for træværk, det er måske helt umærket..?

Ellers kan du tage 45x195 K12, hvis det drejer sig om bolig, og spændvidden er max 3m. Dette forudsat at du derefter limer gulvspån ovenpå - ja du ser selv i tabellen i linket.

Held og lykke med byggeriet..

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.