Elektronikgal
· Södra Norrland
· 5 indlæg
Har et mellemgulv med spændvidde 4.4x4.4m. Regler består af 50x150mm CC800mm. Som I måske forstår, så svajer overetagen lidt ubehageligt, når man går, samt hænger ned ca. 3cm på midten. Har taget loftet ned i underetagen. Har tænkt at regle op nedefra med flere regler mellem de eksisterende, så det bliver cc400. Sætte 45x70 under de eksisterende 150-regler. Så er tanken at lægge spredte lægter og derefter huntonitpanel i loftet. Hvis jeg nu vælger 45x220 regler, sænkes loftet ca. 90mm fra tidligere til 2.32m i loftshøjde, hvilket jeg er bekymret for bliver for lavt, når det er færdigt. Dette er en stue i et "gammelt" hus.
Er jeg bekymret uden grund angående loftshøjden?
Er interesseret i, hvordan andre ville have tænkt i samme situation?
Er jeg bekymret uden grund angående loftshøjden?
Ingen ekspert men jeg ville ikke have taget 45x220.F ferroknegarn sagde:Har et mellemdæk med spændvidde 4.4x4.4m. Regler består af 50x150mm CC800mm.
Som I måske forstår, svajer overetagen lidt ubehageligt, når man går, samt hænger ned ca. 3cm på midten.
Har taget loftet ned på underetagen.
Har tænkt at reglre op nedefra med flere regler mellem de eksisterende, så det bliver cc400. Sætte 45x70 under de eksisterende 150-regler. Så er tanken at sprede og derefter huntonitpanel i loftet.
Hvis jeg nu vælger 45x220 regler, så sænkes loftet ca. 90mm fra før til 2.32m i lofthøjde, hvilket jeg er bekymret for, bliver en for lav lofthøjde, når det er færdigt.
Dette er en dagligstue i et "gammelt" hus.
Er jeg bekymret uden grund vedrørende lofthøjden?
Jeg ville have reglet op 40cc med 45x145 — og — derefter limet — dobbelt — 22mm gulvspån på det indergulvet med meget rigelige mængder af polyuretanlim, især på reglerne.
Men det ville være interessant at høre, hvad en ekspert siger.
Bruges overfladen ovenfor, eller kan det forstærkes bjælkelaget oppefra?
Hvad angår lofthøjde, så har vi ca. 2 m i de gamle dele (1,9 m under loftbjælkerne), og i den udvidelse, der indeholder et større vdgsrum, er det ca. 223 cm mener jeg.
Hvis man ikke er høj, er lofthøjden i sig selv ikke noget problem. Hvordan man oplever det visuelt afhænger af mange ting, men hvis der er vinduer på to vægge, er det sandsynligvis ikke et problem.
Hvad angår lofthøjde, så har vi ca. 2 m i de gamle dele (1,9 m under loftbjælkerne), og i den udvidelse, der indeholder et større vdgsrum, er det ca. 223 cm mener jeg.
Hvis man ikke er høj, er lofthøjden i sig selv ikke noget problem. Hvordan man oplever det visuelt afhænger af mange ting, men hvis der er vinduer på to vægge, er det sandsynligvis ikke et problem.
Elektronikgal
· Södra Norrland
· 5 indlæg
Der er soveværelse på overetagen, og det gulv skal blive liggende.Oldboy sagde:
Bliver overfladen ovenpå brugt, eller er det muligt at forstærke bjælkelaget oppefra?
Hvad angår loftshøjden, har vi ca. 2 m i de gamle dele (1,9 m under loftbjælkerne), og i den udbygning, der indeholder en større stue, er det ca. 223 cm, hvis jeg husker rigtigt.
Hvis man ikke er høj, er loftshøjden i sig selv ikke et problem. Hvordan man oplever det visuelt afhænger af mange ting, men hvis der er vinduer på to vægge, er det sandsynligvis ikke et problem.
Vinduer findes på 2 vægge.
Jeg tjekkede og har ca. 236-240 cm i loftshøjde i de resterende rum på stueetagen. Så det er måske ikke noget at bekymre sig over.
Samme, men måske har med længde at gøre. Svært situation dog hvis gulvet ovenpå bjælkelaget skal blive — for tror 145ere alene er for svage. Vil huske, at man skal op på 200+ når det er bredere end 4 meter.Z z_bumbi sagde:
Elektronikgal
· Södra Norrland
· 5 indlæg
Ifølge Træguiden er den maksimale fritspændingslængde 4,4 m cc400 på 45x220. Det bliver nok til at køre med det og håbe på, at det bliver godt.
Eller kan man overveje et andet materiale/byggeteknik i stedet?
Eller kan man overveje et andet materiale/byggeteknik i stedet?
Klik her for at svare