Jeg har nogle spørgsmål og tager taknemmeligt imod synspunkter og kommentarer om mit projekt, om jeg kan gøre noget bedre eller om jeg har glemt noget.
Projektet er at bygge en foderindhegning (se foto) af varmgalvaniserede stålrør med godstykkelse 3,65 mm og omkreds 76,1 mm.
Fremgangsmåde:
Projektet er at bygge en foderindhegning (se foto) af varmgalvaniserede stålrør med godstykkelse 3,65 mm og omkreds 76,1 mm.
Fremgangsmåde:
- skær rørene til passende længde
- bor nogle drænhuller i røret som vil blive den runde ring
- bøj rørene med hydraulisk rørbukker
- ved rørenderne, hvor rørene skal svejses, sleb varmgalvaniseringen af med vinkelsliber
- svejse rørene fast med MIG svejs
- efterbehandle / male svejsene og drænhullerne
- Jeg har adgang til en trefaset ESAB Origo Mig C170 (170 ampere) og en kollega har en trefaset ESAB Origo Mig C200 (200 ampere). Hvilken af disse bør jeg bruge?
- Hvilken svejsetråd bør jeg bruge og hvilken tykkelse?
- Hvordan bør jeg efterbehandle svejsene, så de modstår rust?
H
Hallerudsbo
Værktøjsgal
· Värmland
· 3 837 indlæg
Hallerudsbo
Værktøjsgal
- Värmland
- 3,837 indlæg
Hej.
Tænk på, når du svejser i galv, at være omhyggelig med ventilationen, så du ikke får galvforgiftning (lindrer med mælk og fil, hvis man får det).
Ellers fungerer begge svejsere uden problemer.
Brug 0,8 mm tråd.
Og brug koldgalv for at beskytte.
Personligt, hvis jeg må sige det, er en foderhæk ikke dyr, så jeg har hellere købt end at bøvle.
Findes på blocket også.
https://www.kellfri.se/foderhack-med-tackta-bogstod-12-platser
Fra en der har svejset i galv og haft det skidt efter flere gange.
Tænk på, når du svejser i galv, at være omhyggelig med ventilationen, så du ikke får galvforgiftning (lindrer med mælk og fil, hvis man får det).
Ellers fungerer begge svejsere uden problemer.
Brug 0,8 mm tråd.
Og brug koldgalv for at beskytte.
Personligt, hvis jeg må sige det, er en foderhæk ikke dyr, så jeg har hellere købt end at bøvle.
Findes på blocket også.
https://www.kellfri.se/foderhack-med-tackta-bogstod-12-platser
Fra en der har svejset i galv og haft det skidt efter flere gange.
Senest redigeret:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 indlæg
MIG og galvat går ikke så godt sammen, du skal slibe al galven væk, hvis det skal gå godt.
Derimod, hvis I bruger pinnesvejsning (MMA), behøver I ikke at slibe så omhyggeligt eller slet ikke.
Røgen fra zink er ikke sund, men lysbuesvejsning går jo fint udendørs.
Behandling, ja du, lysbuesvejser du, har du så meget galv tilbage som muligt, resten må du male over, men ruste vil det gøre.
Protte
Derimod, hvis I bruger pinnesvejsning (MMA), behøver I ikke at slibe så omhyggeligt eller slet ikke.
Røgen fra zink er ikke sund, men lysbuesvejsning går jo fint udendørs.
Behandling, ja du, lysbuesvejser du, har du så meget galv tilbage som muligt, resten må du male over, men ruste vil det gøre.
Protte
Klik her for at svare
