Skal mure en gevindstang M8 øverst på murstensgrillen, som skal stikke op for at skrue en skorsten på. Tanken var at svejse på små plader, lave noget som omvendt T, hvor gevindstangen går op gennem stødforbindelserne.
Men jeg kan ikke finde en stang i almindeligt stål, som jeg kan svejse med min lille inverter/pindesvejser. Er al gevindstang galvaniseret eller RF? Ellers må man måske bruge vognbolt og bore i et fladjern osv., bliver lidt "meckigt".
Men jeg kan ikke finde en stang i almindeligt stål, som jeg kan svejse med min lille inverter/pindesvejser. Er al gevindstang galvaniseret eller RF? Ellers må man måske bruge vognbolt og bore i et fladjern osv., bliver lidt "meckigt".
Altvidende
· Västra Götaland
· 12 305 indlæg
Ubehandlet gevindstang er lidt usædvanligt. Gå efter en rustfri, det er nemt at svejse i
Ok, tilsyneladende skal det fungere med elektrodesvejsning, det gælder om at få fat i en mindre pakke elektroder som dette desværre udgået hos Jula. Fladjern i RF fandtes tilsyneladende hos BauhausJohannes Carlsson sagde:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 indlæg
Med pind er det ikke et problem at svejse galvat, men hold til ude eller med god ventilation.
Men hvad tror du om bare at lave en bøjning på stangen, et L?
Protte
Men hvad tror du om bare at lave en bøjning på stangen, et L?
Protte
Galven i en gängstang sidder overfladisk, så det er bare at slibe gevindene plus lidt mere der, hvor du skal svejse, så er det i orden.
Skulle der være lidt galv tilbage, brænder det væk, når det bliver varmt.
Mvh svejsaren
Skulle der være lidt galv tilbage, brænder det væk, når det bliver varmt.
Mvh svejsaren
Ja, måske bliver det sådan alligevel, galvaniserede fladjern tror jeg findes i butik, men bolt/gængestang ved jeg ikke. Lidt usikker på om jeg kan svejse galvaniseret mod varmzinket etc.prototypen sagde:
Var skeptisk til bare at bukke RF gevindstangen, da ligger den jo kun under én teglsten og ikke to, men det måske nok.
Klik her for at svare