Nej de er ikke monteret, bare lagt dem på plads :)
Skal forsøge at få dem monteret i weekenden. Ikke helt sikker dog om jeg kommer dertil. Kommer tilbage med billeder når det er gjort. Kan ikke forestille mig at den bliver behagelig at gå i. Den hælder jo 45 grader som trappen før, blev alt for meget arbejde at lave en længere trappe. Alt fra at fjerne et skab til at konstruere hele gulvbjælkelaget om.
 
Nu sidder de fast lidt midlertidigt. Så nu kan jeg komme til at gipse vægge og loft omkring trappen. Så bliver det at afmontere det igen for at gøre det pænt og olie dem. Der er dog lidt svigt i trappen. Måske bliver det beton i den eller sand tror jeg.
 
Trappen er nu næsten færdig, kun det øverste trin mangler.
 
  • Trætrappe næsten færdig, mangler kun øverste trin.
  • Synes
Ahm.s og 1 anden
  • Laddar…
Flot! Sammen med den flotte tapet blev det virkelig harmonisk! Godt arbejde!

Jeg fik selv mine trin forleden dag, men de bliver ikke monteret før midten af januar.

Glædelig Jul!
 
  • Trætrappe under renovering, omgivet af flyttekasser og skrivebord med rod. Trappen mangler gelænder men giver en følelse af hjemlighed.
Ser godt ud, selv har jeg pause i arbejdet lidt :) Burde have været færdig for længe siden. Ligger dog gulv på plads nu, mangler lidt maling og lister...
 
Vi har også tænkt på at lave en trappe ligesom jeres. I har ikke tegninger af dem, som I vil dele med os?
 
Oj nu var det længe siden du skrev, og jeg har misset det. Der er ingen tegninger på min. Gjorde alt fra hovedet. Kunne ikke klare at tegne noget i cad. Jeg beregnede vinklen på trappen og derefter bestilte jeg vinklerne på mekaniskværksted. Ståldrageren kommer fra tibnor via en jeg kender. Min er meget stejl at gå på, der findes gode anbefalinger på målene på en trappe for at få en komfortabel trappe at gå på. Vi havde ingen mulighed for at ændre vinklen, men fulgte alligevel forholdene som anbefalet ved 45 graders hældning på trappen.

http://larrys.mine.nu/bilder/trappen/
Nu er alt klart på trappen med gelænder osv.
 
Hvilke fantastisk flotte trapper!

Jeg har fået tilbud på mellem 65-85 tusind fra forskellige producenter på lignende.
Hvad blev prisen for jer?
 
Jaja, jeg ved det, gammel tråd men alligevel. :)
Jeg overvejer at bygge en lignende trappe som larry78.
Overvejer rørdimensioner, ville 100X100X5 være nok?
Længden på det længste rør bliver ca. 3000mm med 6 - 7 trin.
 
Z zachris sagde:
Larry, din trappe blev virkelig rigtig lækker. Vi har også arbejdet videre med vores og "bygget på" under- og overliggere på den eksisterende rækværksstamme.

[link]
B larry78 sagde:
Trappen er nu næsten klar, mangler kun det øverste trin.
Jeg overvejer en lignende trappe, der er 80 cm bred. men vi skal have rækværk for sikkerhedens skyld. Har I nogle tips til hvilket rækværk der skal passe med dem? Takker.
 
Sigt efter noget smalt, der ikke stikker så langt ud, det er mit tip. Så er det nok svært at give noget generelt tip, når man ikke ved, hvilken stil I er ude efter. Søg på gelænder på billeder.
 
B larry78 sagde:
Sigt efter noget smalt som ikke stikker ud så langt, det er mit tip. Så er det nok svært at give et generelt tip, når man ikke ved, hvilken stil I er ude efter. Søg på gelænder på billeder.
Tak. Det bliver en lige trappe. 2.5 meter lang, 2.5 meter gulv-gulv højde. Præcis som Spartrappa Gomera lige modellen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.