43,314 læst ·
62 svar
43k læst
62 svar
Svejs trappe af firkantrør?
Nej de er ikke monteret, bare lagt dem på plads 
Skal forsøge at få dem monteret i weekenden. Ikke helt sikker dog om jeg kommer dertil. Kommer tilbage med billeder når det er gjort. Kan ikke forestille mig at den bliver behagelig at gå i. Den hælder jo 45 grader som trappen før, blev alt for meget arbejde at lave en længere trappe. Alt fra at fjerne et skab til at konstruere hele gulvbjælkelaget om.
Skal forsøge at få dem monteret i weekenden. Ikke helt sikker dog om jeg kommer dertil. Kommer tilbage med billeder når det er gjort. Kan ikke forestille mig at den bliver behagelig at gå i. Den hælder jo 45 grader som trappen før, blev alt for meget arbejde at lave en længere trappe. Alt fra at fjerne et skab til at konstruere hele gulvbjælkelaget om.
Nu sidder de fast lidt midlertidigt. Så nu kan jeg komme til at gipse vægge og loft omkring trappen. Så bliver det at afmontere det igen for at gøre det pænt og olie dem. Der er dog lidt svigt i trappen. Måske bliver det beton i den eller sand tror jeg.
Så, nu har også min trappe begyndt at tage form! Vedhæfter et billede og et link til et indlæg i bloggen for dem, der vil se mere!
http://lundhagen.blogspot.com/2008/01/trappan-brjar-arta-sig.html
En færdig trappe gør faktisk meget for "hjemmefølelsen" - pludselig føles det ikke som en byggeplads længere!
http://lundhagen.blogspot.com/2008/01/trappan-brjar-arta-sig.html
En færdig trappe gør faktisk meget for "hjemmefølelsen" - pludselig føles det ikke som en byggeplads længere!
Nu har vi også monteret gulvet på mellemplanet, så nu føles trappen meget færdig! Nu mangler der bare at komplettere rækværket med lidt faldsikring... 
http://lundhagen.blogspot.com/2008/01/sista-betonggolvet-borta.html
http://lundhagen.blogspot.com/2008/01/sista-betonggolvet-borta.html
Ser godt ud, selv har jeg pause i arbejdet lidt
Burde have været færdig for længe siden. Ligger dog gulv på plads nu, mangler lidt maling og lister...
Oj nu var det længe siden du skrev, og jeg har misset det. Der er ingen tegninger på min. Gjorde alt fra hovedet. Kunne ikke klare at tegne noget i cad. Jeg beregnede vinklen på trappen og derefter bestilte jeg vinklerne på mekaniskværksted. Ståldrageren kommer fra tibnor via en jeg kender. Min er meget stejl at gå på, der findes gode anbefalinger på målene på en trappe for at få en komfortabel trappe at gå på. Vi havde ingen mulighed for at ændre vinklen, men fulgte alligevel forholdene som anbefalet ved 45 graders hældning på trappen.
http://larrys.mine.nu/bilder/trappen/
Nu er alt klart på trappen med gelænder osv.
http://larrys.mine.nu/bilder/trappen/
Nu er alt klart på trappen med gelænder osv.
Larry, din trappe blev virkelig rigtig lækker. Vi har også arbejdet videre med vores og "bygget på" under- og overliggere på den eksisterende rækværksstamme.
http://lundhagen.blogspot.com/2008/05/trapprcket-klart.html
http://lundhagen.blogspot.com/2008/05/trapprcket-klart.html
Z zachris sagde:
Jeg overvejer en lignende trappe, der er 80 cm bred. men vi skal have rækværk for sikkerhedens skyld. Har I nogle tips til hvilket rækværk der skal passe med dem? Takker.B larry78 sagde:
Sigt efter noget smalt, der ikke stikker så langt ud, det er mit tip. Så er det nok svært at give noget generelt tip, når man ikke ved, hvilken stil I er ude efter. Søg på gelænder på billeder.
Tak. Det bliver en lige trappe. 2.5 meter lang, 2.5 meter gulv-gulv højde. Præcis som Spartrappa Gomera lige modellen.B larry78 sagde:

