3,658 læst ·
8 svar
4k læst
8 svar
Svært funden liste / beslag / profil / regel / hvad-det-nu-kan-tænkes-hede
Hej alle.
Jeg er på jagt efter et sted, hvor man kan købe en lille U-formet aluminiumregel for at lave spor, som jeg skal kunne sætte en tynd plade i.
Indermålet skal bare kun være 10mm i bredde. Tykkelsen er ikke så vigtig (tror jeg).
Jeg vedhæfter et billede for at vise, hvad jeg har brug for.
Jeg har søgt lidt på nettet, men finder kun lignende regler i en lidt større format for at sætte op vægge, og så er det omkring -30°C koldt udenfor, så jeg har ikke engageret mig i at køre rundt og spørge hos diverse byggemarkeder rigtigt endnu.
Tænkte jeg ville spørge jer professionelle om lidt hjælp først, om I kender nogle butikskæder, der sælger det, jeg søger, inden jeg begiver mig ud i kulden.
Hvis der findes noget bedre og/eller billigere materiale end lige aluminium, er det også interessant.
Ha' det godt!
Jeg er på jagt efter et sted, hvor man kan købe en lille U-formet aluminiumregel for at lave spor, som jeg skal kunne sætte en tynd plade i.
Indermålet skal bare kun være 10mm i bredde. Tykkelsen er ikke så vigtig (tror jeg).
Jeg vedhæfter et billede for at vise, hvad jeg har brug for.
Jeg har søgt lidt på nettet, men finder kun lignende regler i en lidt større format for at sætte op vægge, og så er det omkring -30°C koldt udenfor, så jeg har ikke engageret mig i at køre rundt og spørge hos diverse byggemarkeder rigtigt endnu.
Tænkte jeg ville spørge jer professionelle om lidt hjælp først, om I kender nogle butikskæder, der sælger det, jeg søger, inden jeg begiver mig ud i kulden.
Hvis der findes noget bedre og/eller billigere materiale end lige aluminium, er det også interessant.
Ha' det godt!
Senest redigeret:
Almindelige byggemarkeder bliver nok en nitte, prøv med firmaer som sælger profiler.
Gode tips med jernhandel i stedet for byggemarked, skal tjekke det ud. d^_^b
Rustfrit er nok unødvendigt i dette tilfælde, har nok ikke behov for det faktisk med mindre det er billigere, hvilket jeg ikke tror det er. Men skal have det i tankerne til kommende projekter.
Tak for hjælpen! Nu slap jeg for at begive mig ud i kulden unødvendigt! :wow:
Rustfrit er nok unødvendigt i dette tilfælde, har nok ikke behov for det faktisk med mindre det er billigere, hvilket jeg ikke tror det er. Men skal have det i tankerne til kommende projekter.
Tak for hjælpen! Nu slap jeg for at begive mig ud i kulden unødvendigt! :wow:
Moderator
· Stockholm
· 57 848 indlæg
Bauhaus har definitivt sådanne profiler. Jeg tror dog, at de har "standardmål" udvendigt, så de er 10, 15, 20 mm udvendigt. Måske kan det fungere med 12mm, hvis det findes, den burde kunne være cirka 10 indvendigt.
Om Bauhaus hjemmeside kan man have mange lange diskussioner som oftest munder ud i at den kun er brugbar for at finde ud af åbningstider samt sparer lidt skov da man kan tjekke reklamebladet online....ElSmisko sagde:
Har man held med godt personale i "sit" varehus plejer det at gå godt at ringe og spørge dog, nogle gange skal man have held med hvem der svarer men har man det kan man få lagerstatus på det meste
// Mats
Har været ud til Bauhaus og anskaffet mig disse profiler nu. Der fandtes ikke med 10mm indre mål, 12mm var det nærmeste jeg fandt men det fungerer også, må finjustere lidt mere manuelt bare.
Tak for hjælpen alle! d^_^b
Tak for hjælpen alle! d^_^b
Klik her for at svare