Jeg har et rum med gamle bjælker som mellemlag til en overetage. I dag sidder der en 4 m lang h-bjælke under bjælkerne, som er 6 meter lange, hvilket giver en dårlig loftshøjde i stuen og spiseområdet, så jeg overvejer at fjerne h-bjælken og save bjælkerne af for at sætte 2 eller 3 stk 145x45 regler, hvor jeg derefter skruer bjælkerne fast. Der er 2 soveværelser på etagen ovenpå. Hvad tænker I om denne løsning?

• Gammelt træloft med synlige bjælker og en h-bjælke, som reducerer loftshøjden i stuen. Overvejelser om udskiftning af bjælker og h-bjælke.
  • Loft med synlige træbjælker og en H-bjælke, der giver lav loftshøjde i stue og spisestue. Træbeklædning og arbejdsområde vises.
Balken findes der af en grund, fjern den ikke.

• Synes
tergo
  • Laddar…
Den blev sat op af en virksomhed, da min samlever tidligere rev en tømmer væg ned, som stod der.

G Green87hornet sagde:
Den blev sat op af en firma, da min sambo tidligere rev en tømmer væg som stod der.
Ja noget har du brug for som bær mellemdækket, at fjerne bjælken og save stokkene over vil sandsynligvis resultere i, at du mister overetagen.

Det forstår jeg også, men overvejelsen er at save stokkene der, hvor bjælken sidder og i stedet fastgøre dem i 2/3 stk 145x45 mm reglar som så kommer i højde med stokkene og selvfølgelig søjler på siderne som holder de 2/3 nye reglar oppe.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.