Jeg har brug for at stive en væg op, som i dag er 60cc til 30cc til badeværelse.
I dag er der dobbelte reglar med 2 cm luft imellem. Det er naboens væg og min, rækkehus. Antager at luften er vigtig for at forhindre lyd i at sprede sig?
På reglarne sidder der i dag spånplade og dobbelt gips. Ifølge badeværelsesreglerne skal alt ned, og reglarne skal være på 30cc. Er det bare at sætte en regel mellem hver og skrue i gulv og loft? Tænkte så at bruge krydsfiner i stedet for spån for ekstra stivhed, så en almindelig gips og til sidst en vådrumsgips. Sætter pladerne, så samlingerne overlapper mellem hver lag. Er dette rigtigt tænkt? Overkill? Findes der smartere løsninger?
Hmm. Billedet endte på hovedet, men I kan se. Dobbelt stolper med luft imellem. Stolperne fortsætter også ned i gulvet til underetagen og videre op på loftet. D3 ekstra jeg skal sætte vil selvfølgelig kun gå fra gulv til loft.
Jeg har gjort samme øvelse. Jeg satte ind 45*70 som jeg skråsømmede. På dette bliver det 15mm plyfa derefter en vådrumsplade. Alt ifølge "vådrumsvæg 2012". Skip "almindelige" gipsen.
Stefan - Jeg er for tung, tror jeg, for jeg forstod det ikke. Forklar gerne, hvis du orker. Jeg indser nu, når jeg kigger, at der ikke er nogen gulv eller loft at skråskru i.. hepp.. hvad gør man så? Nogle slags bjælkesko? Tænkte at bruge 45x70.
Hama65 - Tænkte at dobbeltgips er nødvendig for stabiliteten? Kan jeg springe det over med krydsfiner? Er krydsfiner meget bedre end osb forresten?
Skær et stykke regel ca. 20 cm, skru det oppe og nede i den ene kant, hvor du har tænkt dig at sætte reglen. Nu har du god støtte i den ene side til reglen, som du også kan skrue/spikre i.
Ok. Nu fatter jeg. Jeg havde tænkt at sætte nogle reglar på tværs mellem de stående også midt på væggen.
En udfordring dog.. både ved gulv og loft er der intet at skrue i. Reglarne ser ud til at være skruet gennem dobbeltgips ind i gulvbjælken. Se billede. Væggen er naboens gipsplade, I ser, så jeg er næsten inde hos dem Skulle jeg her måske kunne sætte vinkeljern fra gulvbjælken til forsiden af de nye reglar?
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.