Er der nogen, der har styr på, hvordan man gjorde i gamle dage?
Jeg har et hus med stræktag i næsten alle rum, materialet er en form for tekstil.
Jeg har en idé om at bruge samme teknik i kælderen, synes at stræktagene er virkelig flotte.
Jeg har surfet en del og fundet nogle "moderne" teknikker til stræktag, men jeg vil gerne vide, hvordan man gjorde, da det virkelig blev brugt, så at sige.
Er ikke interesseret i papirtag, kan ikke lide de samlinger, der opstår med denne teknik..
Nogen med tips?
Tak på forhånd
Kjell
Jeg har et hus med stræktag i næsten alle rum, materialet er en form for tekstil.
Jeg har en idé om at bruge samme teknik i kælderen, synes at stræktagene er virkelig flotte.
Jeg har surfet en del og fundet nogle "moderne" teknikker til stræktag, men jeg vil gerne vide, hvordan man gjorde, da det virkelig blev brugt, så at sige.
Er ikke interesseret i papirtag, kan ikke lide de samlinger, der opstår med denne teknik..
Nogen med tips?
Tak på forhånd
Kjell
Min far kunne det der, man spikrede jutevæv op, som man så klæbede en slags papir på. Det er en kunst og ikke noget, man bare sådan lige lærer.
Tagene er ikke at anbefale fra et brandsikkerhedsmæssigt synspunkt.
Tagene er ikke at anbefale fra et brandsikkerhedsmæssigt synspunkt.
I et hus fra slutningen af 1800-tallet, som en slægtning af mig ejer, er der spændtag i alle rum. Jeg tror, det er pap fastgjort med små søm, men det kan også være væv. Problemet er, at lofterne hænger som "poser". Kan man gøre noget ved det, eller er det for sent at renovere? Nogen der har en idé om, hvad det kan koste at spænde lofterne om, hvis det overhovedet er muligt? De er jo blevet stive med tiden. Min slægtning vil rive alle lofter ned og male brædderne, men jeg aner, at det er uhøvlet planke, som er ment til at være skjult, så jeg prøver at finde et andet godt materiale til indvendige lofter, noget der ikke føles for moderne. Tips?!
K kjellon sagde:Er der nogen, der har styr på, hvordan man gjorde i gamle dage?
Har et hus med spærlofter i næsten alle rum, materialet er af en eller anden form for tekstil.
Jeg har en ide om at bruge samme teknik i kælderen, synes at spærlofterne er vildt flotte.
Jeg har surfet en del og fundet nogle "moderne" teknikker til spærlofter, men jeg vil gerne vide, hvordan man gjorde, da det virkelig gjaldt, så at sige.
Er ikke interesseret i paplofter, kan ikke lide samlingerne, der bliver med denne teknik..
Nogen med tips?
Tak på forhånd
Kjell
Klik her for at svare