Jeg bor i et treetagers hus og har lige renoveret vores gamle slidte fyrretrappe mellem første og anden etage. Det blev en hel weekend i støvskyerne, mens lakfræseren og slibemaskinen fjernede den gamle overflade.

Nu overvejer jeg, hvad jeg skal gøre med den anden trappe. Selv med en rigtig god trappestige vil det sandsynligvis tage betydeligt længere tid, da man ikke kan vælge arbejdsstilling lige så let, og der er flere trin at slibe nedenunder (jeg undlod bagsiden af trinnene på nogle af de nederste, ingen kommer til at se dem alligevel).

En tanke er naturligvis at slibe trappen trin for trin lidt ad gangen, men der er virkelig ingen måde at indkapsle trappen på, så al støvet vil i så fald flyve rundt i hele lejligheden. Jeg har kigget lidt på Festools slibemaskiner. Er der nogen, der har erfaring med disse? Bliver det næsten helt støvfrit? Og bliver det næsten støvfrit, selvom man tilslutter dem til en billig grovstøvsuger fra Jula (hvis man skal købe både sliber og støvsuger fra Festools, begynder det næsten at blive billigere bare at hyre en håndværker til at gøre hele arbejdet).

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.