Hej

Jeg skal begynde at rense for markradon med en radonsug, men kan ikke rigtig finde ud af om/hvor der er "støttevægge?" Under pladen ved fx bærende vægge. Jeg skal jo lave huller i hver lomme under pladen.

Huset er bygget i 1968, plade på jord, kælder

Her er den eneste tegning, jeg kan finde, som måske viser noget?
Bygningsdiagram fra 1968-hus med pladefundament. Viser mulige støttemure og dimensioner for radonudvinding.
Her er fra byggeribeskrivelsen af huset
Billede af teksten "Murning av källarvåning" fra byggbeskrivelse, der beskriver murværk og isolering for et hus fra 1968.

Kan det lade sig gøre at finde ud af, hvordan det ser ud med denne information?

R
Hvordan har du tænkt dig at suge under pladen da, normalt er det en plade med betonbjælker rundt og en bjælke i midten, så det bliver som to hulrum under pladen, på den tid skrabede de af jorden, lagde lidt for at jævne af og støbte direkte på jorden, væggene murede direkte på pladen

Ja præcis skal bore gennem pladen og suge under. Som jeg ser det så har jeg en tykkere betonvæg lige gennem kælderen så måske burde lave hul på begge sider af den??

R
Har gjort det samme i mit hus og det fungerer, men det som er værst er alle gennemføringer som findes rør, avlopp e.t.c hvor det siver godt ind i huset og utæt for radonet

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.