Hej

vi har en bro op til en lade som er begyndt at miste pudset. Under er det på visse partier lidt løst og andre partier fastere. Blandet med sten. Er det bedste at gøre at. 1. banke alt løst væk 2. prime 3. fastgøre armering 4. beton. Bliver det bedre, hvis man mellem punkt 2 og 3 også lægger et tyndt armeringsnet? Måske også trækker nogle lange jordankre gennem beton ind i jordbunden? En bekendt sagde riv alt ned og lav en helt ny, men dels vil jeg beholde det gamle look, og jeg ved jo ikke, hvordan bakken op ville reagere. Det er jo ikke pulver nedenunder overalt, men beton blandet med lidt større sten. Tak for al input, der kan fås.

• Revnet murværk på en udendørs rampe med delvist løs puds og synlige sten, ved siden af en plantekasse med blomster.
Hvilken fin rännebro :D! (Selvom den åbenbart hedder 'brygga' på din dialekt.)
Din bekendte, som synes, du skal rive den ned? Hils fra mig, at hen er en kulturløs barbar, som det egentlig er lidt synd for, eftersom hen ikke har forstået, hvor praktisk det er at kunne køre op på rännet / loftet.

Jeg er ingen puds-ekspert, men jeg tror, at al puds er god puds i denne situation. Du vil jo beskytte beton-/stenkonstruktionen fra fugt og dermed frostspringning om vinteren.

SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit sagde:
Hvilken fin rænnebro :D! (Selvom den åbenbart hedder 'brygga' på din dialekt.)
Din bekendte som mener, du skal rive den ned? Hils fra mig og sig, at hen er en kulturløs barbar, som det faktisk er lidt synd for, da hen ikke har forstået, hvor praktisk det er at kunne køre op på ränne / loftet.

Jeg er ingen pudsekspert, men jeg tror, at al puds er god puds i denne situation. Du vil jo beskytte beton-/murværkskonstruktionen imod fugt og dermed frostsprængning om vinteren.
Jo, jeg vil have den som den er grundlæggende. Tror du mine forstærkningsidéer kan være ok? Måske lidt i overkanten, men bedre det synes jeg.

B boffe2016 sagde:
Jo jeg vil beholde den som den er i bund og grund. Tror du mine forstærkningsidéer kan være ok? Måske lidt i overkanten, men bedre det synes jeg.
Rännebro var nyt for mig, tak.

Det ser ikke ud til at være en ny revne på billedet i hvert fald. Jeg ville banke og børste alt løst materiale af. Hvis nødvendigt, gå over med højtryksrenser. Bland lidt A eller B mørtel afhængigt af, hvor hård du synes den eksisterende overflade er.

For at få mørtlen til at sidde lidt bedre kan du blande en primer af cement og vand, som du pensler ud inden pudsning.

Hvis du vil have den nye puds til at se ældre ud, kan du smudse den med jord inden den har tørret, bland vand og jord og smør på direkte. Vask af efter et par dage, så ser pudsen gammel ud.

• Synes
boffe2016
  • Laddar…
C Carl Johansson sagde:
Det ser ikke ud til at være en ny revne på billedet i hvert fald. Jeg ville have banket og børstet alt løst materiale af. Hvis nødvendigt, gå over med højtryksrenser. Bland lidt A eller B mørtel alt efter hvor hård du synes den eksisterende overflade er.

For at få mørtlen til at sidde lidt bedre kan du blande en primer af cement og vand, som du pensler på inden pudsning.

Hvis du vil have den nye puds til at se ældre ud, kan du gøre den beskidt med jord inden den er tør, bland vand og jord og smør det på direkte. Vask af efter et par dage, så ser pudsen gammel ud
Stor tak for input. Alt er til glæde. Primer skal det helt sikkert blive. Det der med jord lød godt. Det jeg ser indtil videre, er at det ser ud til at være selve pudsen, der er løs på grund af en gammel revne foroven, som man kan se. Den fylder jeg med mørtel.

B boffe2016 sagde:
Stort tack for input. Alt er af glæde. Primer skal det garanteret blive. Det der med jord lød godt. Det jeg ser hidtil er, at det ser ud til at være selve pudset, der er sluppet pga en gammel revne foroven, som man ser. Den sætter jeg igen med mørtel.
revnen ser gammel ud og du kan nok med lethed lægge den igen med mørtel. Sjovt projekt du har foran dig!

B boffe2016 sagde:
Stort tack for input. Alt er af glæde. Primer skal det garanteret blive. Det der med jord lød godt. Det jeg ser hidtil er, at det ser ud til at være selve pudset, der er sluppet pga en gammel revne foroven, som man ser. Den sætter jeg igen med mørtel.
Det blir nok godt det der, g

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.