Hej med jer. Jeg har en hytte, der har brug for at blive rettet op. Den står på en skråning og hviler i dag på 9 stolper, der er skredet lidt. Huset er vel bygget omkring -62.
Husets mål er cirka 5x4m
Min tanke er måske at sætte reglar på højkant under (som bærebjælke), der kan afstive de eksisterende reglar (så man får en bedre vægtfordeling over hytten). Derefter støbe stolper med justerbare bjælkesko). På den måde kan man "løfte" hele konstruktionen og sætte den på nye stolper igen, hvis I forstår, hvad jeg mener.
Men spørgsmålet er, hvor store reglar jeg i så fald ville have brug for at bære husets vægt?
Jeg tænker, at man måske sætter dobbelte 45x?
Sådan ser huset ud, som skal løftes.
Husets mål er cirka 5x4m
Min tanke er måske at sætte reglar på højkant under (som bærebjælke), der kan afstive de eksisterende reglar (så man får en bedre vægtfordeling over hytten). Derefter støbe stolper med justerbare bjælkesko). På den måde kan man "løfte" hele konstruktionen og sætte den på nye stolper igen, hvis I forstår, hvad jeg mener.
Men spørgsmålet er, hvor store reglar jeg i så fald ville have brug for at bære husets vægt?
Jeg tænker, at man måske sætter dobbelte 45x?
Sådan ser huset ud, som skal løftes.
Her er en god tabel fra træguiden.N Nygge72 sagde:Hej på jer. Jeg har en hytte, der har brug for at blive rettet op. Den står i en skråning og hviler i dag på 9 piller, der er skudt lidt af sted. Huset er vel bygget ca. -62.
Målet på huset er cirka 5x4m
Min tanke er måske at sætte reglar på højkant under (som bærende bjælke), der kan afstive de eksisterende reglar (så man får bedre vægtfordeling over hytten). Så støber man piller med justerbare balksko. På den måde "løfte" hele konstruktionen og sætte den på nye piller igen, hvis I forstår, hvad jeg mener.
Men spørgsmålet er, hvor store reglar jeg i så fald ville have brug for, for at bære vægten af huset?
Jeg tænker mig måske at sætte dobbelte 45x?
Sådan her ser huset ud, der skal løftes
https://www.traguiden.se/konstrukti...dbalkar-till-1-planshus/?previousState=100000
Tænkte du at støbe piller to gange? Tænkte du at løfte huset med de justerbare balksko for derefter at støbe nye der, hvor de gamle står?
Jeg tænkte at erstatte de gamle plintar med nye med en lidt bedre konstruktion i så fald, så plinten typ står på en fod af målene 500x500m, så gå så tæt på undergulv som muligt med plinten, og justerbar bjælkesko nærmest, så man kan justere i efterhånden, hvis man skulle ønske det.T Tompafix sagde:
Så sette stag mellem plintarna så de støtter hinanden og ikke kan vippe væk/trække væk så let.
På den måde tænker jeg, at man kan skifte, mens det stadig hviler på nuværende plintar, bortset fra yderste række, hvor det hælder mest. Der får man løfte huset først med midlertidige støtter og støbe plinten på plads, så det kommer så tæt på gulvspånpladerne muligt.
N Nygge72 sagde:Jeg tænkte erstatte de gamle plinte med nye med en lidt bedre konstruktion i så fald, så plinten typ står på en fod af målene 500x500m, derefter gå så tæt på gulvunderlag som muligt med plinten, og justerbar bjælkesko nærmest, så man kan justere i eftertid hvis man ville.
Derefter sætte stræber mellem plinte så de støtter hinanden og ikke kan vippe væk/drive væk så let.
På den måde tænker jeg, at man kan skifte mens det stadig hviler på nuværende plinte, bortset fra yderste række hvor det hælder mest. Der bliver man nødt til at løfte huset først med midlertidige støtte, og støbe plinten på plads så det kommer så tæt på gulvspån som muligt
Hvordan har du tænkt at få reglarne langs hele husets længde, kommer ikke de gamle plinte være i vejen da?N Nygge72 sagde:Jeg tænkte erstatte de gamle plinte med nye med en lidt bedre konstruktion i så fald, så plinten typ står på en fod af målene 500x500m, derefter gå så tæt på gulvunderlag som muligt med plinten, og justerbar bjælkesko nærmest, så man kan justere i eftertid hvis man ville.
Derefter sætte stræber mellem plinte så de støtter hinanden og ikke kan vippe væk/drive væk så let.
På den måde tænker jeg, at man kan skifte
Klik her for at svare
