hej

Læst og ledt men ikke fundet et tydeligt svar vedrørende sprækker og mellemrum midt på gipsvæggen.

Jeg gipsplader nu høj væg i skråt loft, hvilket betyder, at jeg må kort-samle.
Da jeg satte den anden plade i højden, var jeg nødt til at file noget af øverst for at få en perfekt kant mod loftet. Dette resulterede i, at der blev en ordentlig sprække (20mm) mellem den øvre og nedre plade.

Så lidt råd.
Skal jeg flytte den nedre plade eller fylde sprækken midt på væggen med gipsspartel eller lignende?
Flytter jeg pladen, bliver der flere huller i plasten, der ligger direkte bagved osb’en.
Hvad ville I have gjort?

Taknemmelig for svar
Jonas

Mikael_L
Lad os se, hvad andre skriver, jeg er ikke så haj på den her del.

Du har altså OSB bagved gips...
Jeg ville nok fylde sprækken, eventuelt med almindelig sandspartelmasse, men rigtig gipsspartel er sikkert kanon godt.
Skrab forsigtigt med en spartel ned til papoverfladen. Efter det har hærdet (tørret hvis det er almindelig spartelmasse, men da kan almindelig spartelmasse måske være sunket så meget, at det bør fyldes lidt mere) så ville jeg lime en papirstrimmel med tapetlim, så den får fat i papiret på gipsen pbs om sprækken. Til sidst spartle bredt over området for at det ikke skal kunne ses en bule.

• Synes
karluppsala
  • Laddar…
Ok, tak
Hvis jeg forstår rigtigt, så har bredden på glippet intet med bærdygtighed at gøre, kun visuelt? dvs få en flot spartling?

Brug gipsbruk og fyld mellemrummet lidt i underkanten. Spartl glat med din almindelige spartelmasse. Derefter på med strimmel og spartl fugen bredt ud.

ok, tak for hjælpen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.