Det lyder som lidt spinkelt med 70x70 (for jeg antager, at du mente det med 70 mm stolper) hvis de skal modstå, at nogen læner sig mod det.
Så undrer jeg mig over, hvordan du tænkte fastgøre stolperne i reglen. Vil du beholde hele tykkelsen på stolperne og så bore igennem for at sætte de franske træskruer? Hvor mange skruer?
Der bliver ret stor vippearmseffekt på 140 cm og hvis du sætter skruer i underkanten og overkanten samt en i midten i 170 mm højde, så er der stadig ret stor risiko for, at de trækkes ud, hvis nogen falder mod afskærmningen.
Jeg ville nok have foretrukket en kraftigere dimension på stolpen i tværretningen og overveje fastgørelsen endnu en gang. For eksempel ville jeg tro, at en fastgørelse i et hjørne med skruer fra to sider er mere stabil end bare skruer fra en side.
For at lave sådan et hjørne ville jeg sætte en kortling mellem bærende regler på det rette sted for stolpens placering.
Til sidst ville jeg skifte fra frallor til gennemgående skruer med ordentlige skiver på begge sider.