Hej!
Overvejer om jeg har bygget forkert eller købt dårligt materiale.
Jeg har lige gjort et hegn færdigt... Jeg monterede mine stolper på stolpefødder med franske skruer. Men jeg syntes ikke, at stolpefødderne gav stolperne 100% stabilitet. Mere "ca. 90%".
Så jeg endte med at støbe alle stolperne fast med nogle franske skruer, som var halvvejs skruet i som armering. Nu er stolperne 100% stabile. Har jeg gjort det forkert? Er der andre, der har samme erfaring med stolpefødder? Jeg syntes, at det virkede godt, hvis man i fremtiden skulle skifte en stolpe.
Taknemmelig for svar.
// Kalle
Overvejer om jeg har bygget forkert eller købt dårligt materiale.
Jeg har lige gjort et hegn færdigt... Jeg monterede mine stolper på stolpefødder med franske skruer. Men jeg syntes ikke, at stolpefødderne gav stolperne 100% stabilitet. Mere "ca. 90%".
Så jeg endte med at støbe alle stolperne fast med nogle franske skruer, som var halvvejs skruet i som armering. Nu er stolperne 100% stabile. Har jeg gjort det forkert? Er der andre, der har samme erfaring med stolpefødder? Jeg syntes, at det virkede godt, hvis man i fremtiden skulle skifte en stolpe.
Taknemmelig for svar.
// Kalle
Stolpesko er ikke lavet til stabilitet i X- eller Y-retningen, men kun til bæreevne i Z-aksen, dvs. direkte ovenfra. Hvad jeg ved, så findes der faktisk ingen gode produkter til dette formål på markedet, og man er henvist til fx ekspansionsbolt og stolpefod eller lignende.
Okay.. Så forstår jeg bedre. TakTossegubbe sagde:
Klik her for at svare