Jeg laver om gulvet i stuen og fik en overvejelse med hensyn til skiftet af brændeovn. Som det ser ud nu, er der en højdeforskel med klinker, som jeg tænkte på at bryde ned og jævne ud for at lægge nye klinker. Min overvejelse er så, hvordan jævner jeg det bedst ud? Kan jeg forsøge at bryde det nogenlunde jævnt i den rigtige højde direkte, smøre fliseklæb på og lægge klinker, eller skal jeg lidt længere ned og jævne ud med flydespartel/beton?

B Bubbelito sagde:
Jeg laver om gulvet i stuen og fik en overvejelse før skiftet af brændeovn. Som det ser ud nu, er der en højdeforskel med klinker, som jeg tænkte at bryde ned og jævne ud for at lægge ny klinker. Min overvejelse er, hvordan jævner jeg det bedst af? Er det muligt at prøve at bryde det nogenlunde jævnt i den rigtige højde direkte, smøre på fix og på med klinker, eller skal jeg bryde lidt ekstra ned og jævne af med flydespartel/beton?
Velkommen til forummet!
Det kan være svært at bryde en jævn overflade frem, men på den anden side kan fix jo opsluge en del ujævnheder. Eventuelt kan du spartle overfladen nogenlunde jævn med fix, inden du sætter klinker. Eller hvis du vil købe flydespartel, så fungerer det også. Glem ikke at prime overfladen, efter du har færdiggjort arbejdet, uanset hvilken metode du vælger.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.