Hej
Jeg overvejer at støbe en plade under vores støbejernskamin, som gnistbeskyttelse og for at kompensere for højden i forhold til den omkringliggende parket.
Jeg spekulerer på, om det er nok at støbe med finbeton eller om man skal bruge armering?
I så fald hvilken?
Jeg ved, at der findes såkaldt fiberarmeret flydespartel, kan det være et alternativ i stedet med tanke på, at pladen bliver så tynd, og dermed slippe for ekstra armering?
Jocke
Jeg overvejer at støbe en plade under vores støbejernskamin, som gnistbeskyttelse og for at kompensere for højden i forhold til den omkringliggende parket.
Jeg spekulerer på, om det er nok at støbe med finbeton eller om man skal bruge armering?
I så fald hvilken?
Jeg ved, at der findes såkaldt fiberarmeret flydespartel, kan det være et alternativ i stedet med tanke på, at pladen bliver så tynd, og dermed slippe for ekstra armering?
Jocke
forslag nogen??
Desværre har jeg glemt navnet, men der findes en type plade, som du bruger mod f.eks. bjælken for ikke at have noget brændbart mod denne. Den sælges i almindelige plademål (1200x2400) og den tykkelse, jeg kiggede på, var 12 mm. Kunne du ikke lægge dobbelt så mange under ovnen? Det ville spare en masse arbejde!
Mener du Minerit? http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=35491Bödde sagde:Desværre har jeg glemt navnet, men der findes en type plade, som du bruger mod fx murstocken for ikke at have noget brændbart mod denne. Den sælges i almindelige plademål (1200x2400) og den tykkelse, jeg kiggede på, var 12 mm. Kunne du ikke lægge dobbelt så mange under ovnen? Det ville spare en masse arbejde!
Jeg ville nok lægge minerit og derefter klinker.
Hvor stor er overfladen, og hvad er det for et underlag, hvor du tænkte at støbe?
Jeg antager, at det går godt med fiberarmeret flydespartel, hvis underlaget er "dødt".
Klik her for at svare