Måske kan det ses nogenlunde på disse billeder, jeg gjorde så blokkene "hang" lidt mere udenfor hinanden for hvert lag for at komme ind under døren. Startede det første lag med at save det ene hjørne ud for at komme over dræningslisten, så fortsatte det.

Jeg har "kun" lagt bistål imellem det nederste og andet lag. Rigtigt eller forkert, ved jeg ikke...

• Trappe af betonblokke under opbygning foran en sort dør. Trinnene er skubbet lidt udad for hvert lag. Byggeområde med værktøj og materialer.
  • Trappe af betonblokke under opbygning foran en dør. Blokkene er opstillet med forskudte lag for at passe under dørrammen. Arbejdet er delvist færdigt.
  • Mursten stablet foran en dør med en krans, sorte plastikposer og en blå rulle på toppen. Trædør med sidevindue, betonfod og fejekost i baggrunden.
  • Synes
Cliffen80 og 1 anden
  • Laddar…
F fredrik_pe sagde:
Er i gang med at planlægge en ny trappe, model "pyramidtrappe", til villaen med kældergrund efter dræning for ca. 2 år siden. Dette gør, at det bliver et relativt stort stykke arbejde.
Hvad og hvordan du laver selve trappen, så har jeg et alvorligt råd:
Sæt gelændere/håndlister op, som fører fra jordniveau op til hoveddøren!
Ældre vaklende personer, og sommetider også yngre, har brug for noget støtte til at holde sig i, når de vakler op eller ned ad en sådan trappe.
Den må ikke være åben mod tre sider uden noget, der hjælper besøgende med at holde sig på benene og holde kursen!

• Synes
RSAndersson
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood sagde:
Hvad og hvordan du laver selve trappen, så har jeg en alvorlig anbefaling:
Sæt rækværk/håndlister op, som leder fra jordniveauet op til hoveddøren!
Ældre usikre personer, og nogle gange også yngre, har brug for noget støtte at holde sig til, når de vakler op ad eller ned ad en sådan trappe.
Den må ikke være åben på tre sider uden noget, der hjælper besøgende med at holde balancen og holde kursen!
tanken var at have en ledestang (smedejern) diagonalt i det ene hjørne eller langs den ene facadeside, vi får se!

Bevæger sig fremad :)

ny indkørsel samt trappen er ved at blive beklædt. Lagde først et tyndt lag finbeton. Fandt et billigt parti 60x90x3 cm granit (2. sortering) på flisby, meget skæring men det føles det værd!

• Indgangsparti med nybelagt granittrappe foran en murstensbygning. Fliser og værktøj ses ved siden af trappen.
  • Nyopført granitbelagt indkørsel med skridt af granitplader foran et huset. Haveredskaber og materialer ses i baggrunden.
  • Synes
Denniis og 3 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.