12,658 læst ·
33 svar
13k læst
33 svar
Støbe indgangstrappe - hulrum/frigolit/EPS for lavere vægt?
Måske kan det ses nogenlunde på disse billeder, jeg gjorde så blokkene "hang" lidt mere udenfor hinanden for hvert lag for at komme ind under døren. Startede det første lag med at save det ene hjørne ud for at komme over dræningslisten, så fortsatte det.
Jeg har "kun" lagt bistål imellem det nederste og andet lag. Rigtigt eller forkert, ved jeg ikke...
Jeg har "kun" lagt bistål imellem det nederste og andet lag. Rigtigt eller forkert, ved jeg ikke...
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Hvad og hvordan du laver selve trappen, så har jeg et alvorligt råd:F fredrik_pe sagde:
Sæt gelændere/håndlister op, som fører fra jordniveau op til hoveddøren!
Ældre vaklende personer, og sommetider også yngre, har brug for noget støtte til at holde sig i, når de vakler op eller ned ad en sådan trappe.
Den må ikke være åben mod tre sider uden noget, der hjælper besøgende med at holde sig på benene og holde kursen!
tanken var at have en ledestang (smedejern) diagonalt i det ene hjørne eller langs den ene facadeside, vi får se!KnockOnWood sagde:
Hvad og hvordan du laver selve trappen, så har jeg en alvorlig anbefaling:
Sæt rækværk/håndlister op, som leder fra jordniveauet op til hoveddøren!
Ældre usikre personer, og nogle gange også yngre, har brug for noget støtte at holde sig til, når de vakler op ad eller ned ad en sådan trappe.
Den må ikke være åben på tre sider uden noget, der hjælper besøgende med at holde balancen og holde kursen!
Klik her for at svare