Der findes vel tilsætningsmidler for at gøre den mere letflydende uden at skulle tilsætte mere vand, hvis jeg ikke tager fejl. Så kan man nok bruge finbeton som udgangspunkt. Fordi det er nemt at få fat på, om ikke andet... Tilsætningsmidler kan for det meste købes der, hvor man køber beton eller i farvehandler el lignende.

At vibrere kan sikkert løses på mange måder, at sætte formen på vaskemaskinen, når den centrifugerer, er måske en ;) Men en så tynd form behøver ikke at vibreres længe, du vil jo egentlig bare fjerne boblerne fra bunden (fremtidig overflade). For et stykke tid siden kom jeg til at tænke på, hvad man kunne bruge som stavvibrator til små betonforme og tænkte "En ret lille stav, der vibrerer, hvad findes der af sådanne lignende produkter til privatmarkedet...? Ahaa! " Næste tanke var ikke så stueren, og jeg afbrød også den tankegang.. hehe..:) Men har du mulighed for at evaluere brugen af et sådant produkt, er jeg nysgerrig på resultatet..:)

K
Kallemannen: Man skal nok have i tankerne, at hvis der findes fabriksfremstillede produkter, så er de der af en grund, og hvorfor så ikke bruge dem? Hvis man blander selv og det går galt... ja, så står man der og må alligevel i sidste ende købe bedre ting... = hul i pengepungen.

At låne "stafetten" fra den anden halvdel er heller ikke rigtigt... hverken af familiære grunde eller med tanke på tilstrækkelig styrke af vibration... Han må have effekt i sengen, men ikke inden for betonindustrien :)

;) jeg tænkte, at der måske findes monstervarianter i det området også, måske som kører på 220 volt eller noget.. :)

Altså så små forme og med finbeton så er det tilstrækkeligt at vippe ud med skurbærden :)
I finbeton typisk finjas er der Peramin F(Halvflytt/vand-erstatter) i.
Så skal der være 1-2% Luft i betonen med lys for styrkens skyld.
Med hensyn til pigment, så er det 1,8% per kg cement. For meget pigment kan "æde" cementen op.
De bedste pigmenter findes hos forhandlere til beton firmaer. typ Grace, Skb osv
Hvis du vil have lidt med vibration, så fungerer en slagmaskine helt perfekt, hvis du ikke har adgang til en stavvibro.

Angående vibrator...

Jeg tog en almindelig byggemetalplade og bøjede den til en vinkel. Byggemetalpladen havde et 10 mm hul, som gør det muligt at montere dimsen i en Fein Multimaster. På vinklen skruede jeg en egelist, som jeg havde liggende. Man kan sikkert forbedre konstruktionen.

Jeg tænker at dobbeltposte dette indlæg, så jeg kan lægge det ind i tips og tricks-tråden under Værktøj og maskiner.

Jeg vedlægger en skitse af dimsen:

• En illustration af en manchet lavet af et metalbeslag og en træribbe, designet til montering i en Fein Multimaster.
Milkshaken
Hvis man lægger en bræt OVER formen og bruger en boremaskine, ja sådan én man kan bruge til at spikke med, så bliver der nogle kraftige vibrationer... Åh, genial idé... :)

Og så kallemannen... Du nævner undersiden som den færdige overflade... jeg ville nok i stedet have arbejdet med stålglitning på oversiden og efter at have taget det ud af formen, bearbejdet betonsiden med en slibesten, man har til boremaskiner, alternativt sat en supertynd trekantsliste i overkanten.

Hvad angår hæfteklammernes synlighed, ja der er jo kun én side at sætte dem på, og det bliver så den tynde langside, der vender ind mod vinduet.

plade, plastik haha. Gå til trælasten og køb formplyfa...

Utroligt hvad folk hakker på hinanden for visse ting man tror, testet...
Nå ja, brug almindelig beton så bliver det rigtig godt hvis man vil have en grovere overflade, for en finere overflade bruger manfinkornet beton...
byg en form af krydsfiner, formkrydsfiner egner sig til beton (99% sikker)
Søm eller bor formen sammen. når det gælder bobler så hæld cementet langsomt og forsigtigt så bliver det godt...
Glem ikke at dække over med plast så det tørrer og vandet ikke fordamper.
God info finder man hvis man søger på google/billeder.

En god vibrator er, hvis du sætter en vognbolt i borehammeren og kører med slag mod formen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.