3,450 læst ·
24 svar
3k læst
24 svar
Stivkøre køkkenarmatur med limtræ
Men hvordan blev det med alle ekstraomkostningerne?E Elin Kamel sagde:Ja vores køkkenleverandør og deres kontakt på blandere sagde, at der ikke fandtes en fast blander (vi ville matche det, vi havde før eller have sort). De havde ingen forslag til det. Så jeg tænkte, at det må jo være forkert, ellers ville alle jo have det samme problem. Så jeg ringede til Tapwell og spurgte, om man ikke kan bruge deres badeværelsesblander til en liiille smal disk i køkkenøen. Jo, sagde de, det er sådan vi plejer at gøre... Næsten så jeg fik lyst til at tippe HTH, som vi købte køkkenet af, da de ikke selv fandt ud af det, selvom de havde en repræsentant, de talte med fra Tapwell.
Så det blev en håndvaskarmatur fra Tapwell (tror den hed EVO), den passede perfekt til vores vask i køkkenøen.
VI står her med 2 stk. mere eller mindre værdiløse blandere + omkostningerne ved at udskifte dem.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 140 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,140 indlæg
Eftersom blandarna inte får användas i Sverige, utom i väldigt sällsynta fall, så var det fejl at sælge dem til jer og dermed skal de jo erstattes uden omkostning for jer. Min bedømmelse.N noone70 sagde:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 140 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,140 indlæg
Reglerne er vel til for at forhindre fejl, f.eks. at man ved et uheld støder til blanderen mens man vasker op, men hvis man holder sprederen med hånden, forventes det, at man har kontrol over, hvad man gør med hånden. Det er det samme med nogle af badeværelsesreglerne for el, de er til for at forhindre fejl, men det er jo ikke umuligt at bruge hårtørreren i badekarret, hvis man tilslutter den med en forlængerledning f.eks.A atomlab sagde:
Vi fik en ny blander af HTH, som vi havde købt køkkenet af, eftersom det var dem, der havde overset, at den vi først havde ikke ville blive godkendt ved inspektionen.N noone70 sagde:
Det skulle de have haft styr på, da de planlagde vores køkken.
Så købte vi selv den faste blander vi har nu fra Tapwell, og solgte de andre privat.
Installerede selv den nye tror jeg også, alt var jo forberedt bare at skifte.
Så har I købt og planlagt køkkenet med en køkkenleverandør, bør de kunne skifte den ud med en anden, og de selv skal dække omkostningen.
Vi har jo købt den selv af Bygghemma,E Elin Kamel sagde:Vi fik en ny blander fra HTH som vi havde købt køkkenet af, fordi det var dem som havde glemt at den vi først havde ikke ville blive godkendt i inspektion.
Det skulle de have haft styr på som planlagde vores køkken.
Senere købte vi selv den faste blander vi har nu fra Tapwell, og solgte den anden privat.
Installerede den nye selv tror jeg også, alt var jo forberedt, bare at skifte.
Så hvis I har købt og planlagt køkkenet med en køkkenleverandør, bør de kunne skifte den ud med en anden og de selv bør betale for omkostningerne.
En 360 drejbar blandare er tilladt i Sverige, men i en vask, som er 15 cm bred, placeret 15 cm fra kanten på en køkkenø, så er det ikke godkendt. Så derfor måtte vores køkkendistributør erstatte den. Så er det vel op til den enkelte køkkendistributør, om de vil være behjælpelige med erstatning eller ej.BirgitS sagde:
Er det jer, der har købt blanderen osv., så bliver det jo jer, der må købe en ny og bytte igen. Vi var heldige, at vi købte køkken og planlægning af HTH, så de måtte erstatte med en ny blandere.N noone70 sagde:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 140 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,140 indlæg
Hvis du kigger på billedet i indlæg 10, så er det heller ikke godkendt der, og det er en meget almindelig løsning med to vaske, hvoraf en er stor.E Elin Kamel sagde:
Besigtigelsesmanden godkendte ikke, fordi den gik over kanten på køkkenøen, samt at der sad en eludtag der. Havde det været et andet sted, ville det have været godkendt. Ifølge ham. Men uanset hvad så løste vores problem sig. Man var bare så overrasket over, at ingen jeg talte med, som solgte køkkenet eller deres leverandør til armaturer, lykkedes med at finde en armatur, der passede. Men de var måske nye på jobbet, hvem vedBirgitS sagde:
Klik her for at svare