Vi har lige flyttet ind i vores nybyggede hus, hvor vores køkkenleverandør har lavet en tanketorsk, så vi har en køkkenarmatur, der kan dreje 360 grader i en 15 cm smal vask i køkkenøen. Dette skal ifølge protokollen udbedres.

Jeg vil helst ikke skifte armatur, da vi har valgt en specifik farve på alle armaturer og vaske i køkkenet. Den kan ikke gøres fast, kun en anelse tungere. Så derfor undrer jeg mig over, om man kunne lægge lim indeni for at immobilisere den?

På billedet kan man se de to hvide plastikdele, der gør, at den kan rotere frit. Hvis man fjerner disse og lægger lim eller hvad man nu bruger der i stedet, kunne den måske blive fast? Der er også et hul til skruen, der skal gøre den tung, hvis man måske kan lægge lim omkring, sætte den tilbage og putte mere lim gennem skruehullet?

Det lyder måske helt tosset, men jeg vil alligevel spørge, OM der er en chance for, at det kunne virke?

Jeg har ikke spurgt vores bygherre endnu, for jeg ved, at nogle er mere innovative end andre, så jeg vil spørge alle her først!
 
  • Køkkenblander med to hvide plaststykker i indsatsen, der muliggør rotation i en snævert køkkenvask, nærbillede af rør og messingindvendig.
  • Køkkenblander i grå udførelse med synlige hvide plastikdele, der tillader 360-graders rotation, over en smal køkkenvask i køkkenøen.
Der plejer at være løse plastikstykker, der skal monteres, hvor man kan bestemme, hvor meget hanen skal kunne bevæge sig til siden. Vent på en korrekt løsning, så du får en fungerende hane:)
 
Det gør det ikke til denne blandingsbatteri da den sælges netop som 360 grader, også leverandøren af blandingsbatteriet bekræfter dette. Vi har ventet på en løsning i 6 uger og det er at skifte blandingsbatteri. Men jeg syntes både vores bygherre og VVS fyren var lidt kedelige som bare sagde at det ikke kan løses uden at have gjort mere end at stramme skruen. Derfor forsøger jeg nu selv at tænke om det virkelig ikke kan fikses med en egen løsning.

Skifter vi blandingsbatteri så bliver det en anden farve og form derfor vil jeg se om der ikke findes en smart person derude som er lidt nytænkende :D

Udvalget er ikke så bredt hvis man vil have en stiv blandingsbatteri, men eftersom vores lille vask er så ekstremt smal er det hvad der passer bedst.
 
Bowser
P
Hvis der er tilstrækkeligt med gods i messingen, burde det være muligt at bore nogle mm, så en (eventuelt længere) stopskrue når ind og låser fast i ønsket stilling.
 
Bowser Bowser sagde:
Men får man virkelig ikke have en blandingsbatteri, der kan rotere 360 grader?
Var der ikke en tråd tidligere om dette og Ikeas blandingsbatterier, hvor Ikea skriver, at disse er godkendte?

[link]
Dels så vil vi ikke have det, fordi der er risiko for vandskade, når den når over kanten på køkkenøen. Derudover sidder der også stikkontakter i køkkenøen, hvor den når over.
 
mowatom sagde:
Om der er tilstrækkeligt med gods i messinget, burde det være muligt at bore nogle mm, så en (eventuelt længere) stopskrue når ind og låser i ønsket position.
Det var min anden tanke, jeg kan eventuelt få hjælp til at bore af en jeg kender, med risiko for at man går for langt måske. Det er jo svært at se, hvor meget der er derinde. Lige nu overvejer jeg at se på muligheden for at have en badeværelsesblander af større model der, de findes i fast model i bredere udstrækning. Og de er mindre hvilket måske passer til den ekstremt smalle køkkenvask. :rofl:
 
  • Synes
1
  • Laddar…
P
E Elin Kamel sagde:
Det var min anden tanke, jeg kan eventuelt få hjælp til at bore af en, jeg kender, med risiko for, at man går for langt måske. Det er jo svært at se ind, når der er så meget. Lige nu overvejer jeg at se mulighed for at have badeværelsesblander af større model der, de findes i fast model i bredere udstrækning. Og de er mindre, hvilket måske passer til den ekstremt smalle håndvask. :rofl:
Der behøves jo bare en lille fordybning, men kan du skifte den ud med en anden, så er det måske nemmere. Held og lykke!
 
Bowser
Nåh ok... jeg troede handlingen kun var ment til at "slukke" bemærkningen i synsprotokollen.
Men så er jeg med.
 
E Elin Kamel sagde:
Det var min anden tanke, jeg kan eventuelt få hjælp til at bore af en jeg kender, med risiko for at man går for langt måske. Det er jo svært at se ind der, når der er så meget. Lige nu overvejer jeg at se mulighed for at have badeværelsesarmatur af større model der, de findes i fast model i bredere udstrækning. Og de er mindre, hvilket måske passer den ekstremt smalle håndvask. :rofl:
Hej
Dette følger ikke sikker vand, som VVS-installatøren skal følge.
Dette ville ikke blive godkendt ved inspektionen, medmindre I har godkendt en skriftlig frarådning.
Derefter kan jeg personligt ikke forstå, hvordan æstetik kan være afgørende for at acceptere en afvigelse.

/ Björkskär
 
  • Billede af et barn, der vasker noget i en stålvask med vandhane, i en artikel om korrekt installation af køkkenudstyr, især VVS-standarder.
  • Synes
HEM2121
  • Laddar…
E Elin Kamel sagde:
Vi har precis flyttet ind i vores nybyggede hus, hvor vores køkkenleverandør har lavet en fejl, hvor vi har en køkkenblander, der kan dreje 360 grader i en 15 cm smal vask i køkkenøen. Dette skal ifølge protokollen udbedres.

Jeg vil helst ikke skifte blanderen, da vi har valgt en specifik farve på alle blandere og vaske i køkkenet. Den kan ikke fastgøres, kun gøres lidt stivere. Så derfor spekulerer jeg på, om man kunne lægge lim indeni for at gøre den fast?

På billedet ses de to plastikstykker i hvidt, der gør, at den kan rotere frit. Hvis man fjerner disse og lægger lim eller hvad man nu bruger der i stedet, måske kan den blive fast? Der er også et hul til skruen, der skal gøre den stiv, hvis man måske kan smøre lim rundt, sætte den tilbage og putte mere lim gennem skruehullet?

Lyder måske helt tosset, men jeg vil alligevel spørge OM der er en chance for, at det kunne have virket?

Har ikke spurgt vores bygmester endnu, for jeg ved, at nogle er mere innovative end andre, så jeg vil spørge alle her først!
Hej!

Vi er rendt ind i det samme problem (hvad er det for en idioti at have en blander, der kan dreje 360 grader)
Fandt I en løsning på problemet?
mvh
 
N noone70 sagde:
Hej!

Vi har været udsat for det samme problem (hvad er det for en idioti at have en blandingsbatteri, der kan dreje 360)
Fandt I en løsning på problemet?
mvh
Ja vores køkkenleverandør og deres kontakt ved blandingsbatterier sagde, at der ikke fandtes nogen stiv blandingsbatteri (vi ville matche det, vi havde før eller have sort). De havde ingen forslag til det. Så jeg tænkte, at det måtte være forkert, ellers ville alle jo have samme problem. Så jeg ringede til Tapwell og spurgte, om man ikke kan bruge deres badeværelsesblandingsbatteri til en lille smal vask i køkkenøen. Jo sagde de, det er sådan, vi plejer at gøre.. Næsten så jeg fik lyst til at tippe HTH, som vi købte køkkenet af, da de selv ikke fandt ud af det, selvom de havde en repræsentant, de talte med fra Tapwell..

Så det blev en håndvaskblandingsbatteri fra Tapwell (tror den hed EVO), den passede perfekt til vores vask i køkkenøen.
 
Hvis man vil have den bevægelig, bliver der jo lidt arbejde, men hvis man kan forestille sig fast, så er det vel bare at lime fast lagringen og stramme låseskruen.
 
Ja, eller bor i lidt ind og sætte en længere stopskrue, så spidsen tager i godset og låser alt.
 
Vi købte fra Primy.
Og der sidder en 360 i den store hun. Men det gør ikke noget. Da den er mod en væg, så det meste alligevel vil løbe ned der.

I køkkenøen derimod satte vi en badeværelsesblander model højere, som var fast, da jeg forudså problemet, da min kone øjenshoppede..

Underligt dog, at der ikke findes færdige plastspærrer som til de almindelige svenske mærker.

Her ser man begge. Det ville have været ødelæggende med en svingbar i øen.
 
  • Åbent moderne køkken med kogeø, høj hvid skabsvæg og to vandhaner, en i køkkenøen med fast armatur og en ved væggen med 360 graders bevægelse.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.