Hej,
På en udvidelse ville jeg gerne have en stenbelagt terrasse - Er det overhovedet muligt at overveje en trækonstruktion med fladt tag belagt med stenplader?

Er det leca/beton, der gælder for væg og tag, hvis det skal fungere? Findes der andre metoder? Hvordan ville I have gjort det?

Undrer
Johannabacken
 
Rickard.
Sten ved jeg ikke, men udeklinker bør man kunne dimensionere for ganske enkelt, vejer vel ikke engang 50kg/m2 hvis jeg husker rigtigt.
 
Tak, Kan nok tænke udeklinker så vægten er nok løsbart. Men med hensyn til bevægelighed i konstruktionen og at ikke få problemer med at klinkerne slipper eller bliver utætte. Hvordan konstruerer man så? - antager at man ikke kan gøre præcis som et badeværelse (eller kan man?)
 
Rickard.
Nej det bliver en helt anden løsning med pladerne på afstandsstykker ovenpå tætningslaget. Tjek 50 sekunder ind her for at se cirka hvordan det er tænkt
 
Senest redigeret:
Med steplattor på distancer - Bliver det "trummende" eller lige så stabilt som et klinkergulv? Nogen der har erfaring?
 
Rickard.
J Johannabacken sagde:
Med steplattor på distanser - Bliver det "trummende" eller ligeså stabilt som et klinkergulv? Er der nogen, der har erfaring?
Har ikke meget erfaring, men jeg vil sige hverken eller. Helt uden eftergivenhed bliver det ikke, men hvis man har normale forventninger og det bygges lidt ekstra stabilt, så bliver det godt. Jeg synes din lokale klinkerbutik burde kunne hjælpe dig med at få en fornemmelse af, hvordan det er at stå på klinker "i luften", selvom det ikke bliver helt det samme.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.