Jeg har tænkt 90x90 som stolper og i øvrigt 45x145 imprægneret. Synspunkter på svagheder?
Stregtegning af et byggeprojekt med 90x90 stolper og 45x145 træstykker, vist i perspektiv med mål i millimeter.

Kommer det til at holde for isen? De fleste stenkister jeg har set er lavet i grantømmer og selv de kan briste, hvis isen er svær. Der findes nok en del nyttigt her på forummet også, hvis du kigger på brygger.

Stokke som du lasker sammen. Evt. med rustfri gevindstang.

Hvordan ligger broen vejrmæssigt. Hvordan går vandlinjen?

Samlingerne skal være betydeligt kraftigere, hvis den skal tåle nogen vind at tale om.

Det ser tyndt ud. Og læg brædderne på indersiden af stolperne.

• Synes
Larsa og 1 anden
  • Laddar…
N Noseone sagde:
Stokke som du samler sammen. Ev med rustfri gevindstang.
Hvilken type laskning anbefales?

A atomlab sagde:
Hvordan ligger broen vejrmæssigt. Hvordan går vandlinjen?

Samlingerne skal være betydeligt kraftigere, hvis den skal tåle nogen vind at tale om.
Broen ligger naturligvis mod syd i en mindre vig, og vandlinjen vil gå ca. 30 cm nedenunder toppen af broen. Hvilke samlinger mener du?

HasseTeknik HasseTeknik sagde:
Vil det holde til isen? De fleste stenkister jeg har set er lavet i grantræ, og selv de kan briste, hvis isen er hård. Der er nok en del nyttig information her på forummet også, hvis du kigger på broer.
Jep, men jeg har også set betydeligt spinklere stenkister end min tegning, som ser ud til at stå i årtier...

Skal den stå i sø eller hav? Isforhold?

H hakaninorr sagde:
Synpunkter på svagheter?
Nogle skråstivere måske? Gør jo meget for stabiliteten.

Hvor finder man 2 meter rustfri gevindstang?

MathiasS MathiasS sagde:
Det ser da kleint ud. Og læg brædderne på indsiden af stolperne.
Hvis jeg kører 45x170, indenfor stolperne, med nogen skråstiver, hvad tror I så? Nu bliver stenburet nok desuden 1,6x1,6 m stort og 1,5 m højt.

• Synes
MathiasS
  • Laddar…
Hej

Jeg overvejer at bygge noget lignende i en sø, fik du bygget efter skitsen, og har den holdt til isen?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.