Kommer det til at holde for isen? De fleste stenkister jeg har set er lavet i grantømmer og selv de kan briste, hvis isen er svær. Der findes nok en del nyttigt her på forummet også, hvis du kigger på brygger.
Vil det holde til isen? De fleste stenkister jeg har set er lavet i grantræ, og selv de kan briste, hvis isen er hård. Der er nok en del nyttig information her på forummet også, hvis du kigger på broer.
Jep, men jeg har også set betydeligt spinklere stenkister end min tegning, som ser ud til at stå i årtier...
Her er et sted, findes flere https://www.a2a4.se/ovrig-infastnin...pMlygxlDsM9KMCcldg-phvNwTDFYWkwkaAqK7EALw_wcB
Så det med at have så svagt træ og sætte det på ydersiden af stolperne er ikke godt, eventuel is vil sprænge dem løs, når den udvider sig i stenbæltet med tryk udad. Nej, det er kun grovtømmer, der gælder, hvis du vil have broen til at blive i flere år.