Hej!

Håber jeg lægger dette spørgsmål i den rigtige tråd nu. Jeg vil bygge en ny stander til postkassen og har tænkt mig at sætte to stykker 70x70-regler på hver side og så fastgør ribber lige over som postkasserne skal skrues fast i. Problemet er at det kun er cirka 10 cm dybt i græsplænen.

Har nogen et godt tip til hvad jeg skal bruge for at fastgøre en 70x70 regel på hver side i jorden når det kun er 10 cm dybt?

• To brevkasser monteret på to lodrette stolper med en horisontal tværstang, placeret på en lille græsplæne foran to huse.
Hvad findes under græsplænen da mener du..?

Jah, godt spørgsmål. Jeg har stukket spyd lige ned flere forskellige steder med samme resultat, det stopper så lavt er det.

er det berg under skal du bore hul og sætte to stolpesko. Men grav op og tjek, så det ikke er noget mere skrøbeligt.

Det ser ud til at være let at grave et hul og kigge efter, måske kan du støbe fast stolpskor til reglarne?

Hug en firkant græs ud og vend op, så du ser, hvad der er under. Har du heldet med dig, så er det fjeld eller sten og ingen kloakrør eller lignende. Så er det bare at hente borehammeren og to stolpesko!

En metal stolpesko med skruehuller, velegnet til fastgørelse i træ- eller stenprojekter, som beskrevet i byggevejledning.

Tak for alle svar! Det ser ud til at være sten/bjerg under græsset. Skal jeg have en borehammer, eller kan det også gå med en slagboremaskine? Undskyld for nybegynder-spørgsmålene her, jeg har aldrig boret i jord før og har ingen borehammer.
man kunne jo også bede et byggefirma om at komme og lave hullerne, men det bliver vel dyrt.

Borehammer kan lejes, for eksempel hos Bauhaus.

• Synes
Dilato
  • Laddar…
S S.Hellman sagde:
Borehammer kan lejes, på fx Bauhaus.
Udvalgte Byggmax også.
Hygglo !

F fribygg sagde:
Det ser ud til at være let at grave et hul og kigge efter, måske kan du støbe fast stolpesko til reglarne?
Et alternativ kan være at grave to huller, lægge to stolpefødder mod klippen og fylde op med Gjut Enkelt. Er der nogen der kender det produkt og har prøvet det?

K-rauta har halv pris på Biggilådor.
Fastgør på en betonplade.
Postkasse i sølv ved siden af et hvidt træhegn, stående på en betonplade.

Her kommer en opdatering. Det viste sig at det var dybere end jeg troede, der var bare djævelsk meget sten at grave op. Nu er spørgsmålet, kan jeg støbe direkte ned i hullet? Har aldrig støbt før men har allerede købt grovbeton, blandepind og spand. Eller er det lettere at sætte to betonpiller ned, som skal holde 70x70-reglarne? Hvad holder bedst tror I?

Hvordan er boksens jordfæster, hvis der følger sådan/ne med, er ligesom afgørende.

J jonaserik sagde:
Hvordan er boksens jordfæster, hvis der følger sådanne med, er ligesom afgørende.
vi skal bruge de samme kasser, som vi har. Det er bare stativet, der skal laves nyt. En sådan variant, som en anden her på forummet havde bygget:

• En brevkasse monteret på en grålakeret træramme med metallic tallet "15". Rammen er placeret foran en stenmur.
MultiMan
Min stilling var bare trykket ned i jorden og bestod af 2 gamle t-jern, typisk gammel jernbaneskinne samt påbygning derefter af træ (som var råddent). Gravede 2 huller tilstrækkeligt dybt, vandede i hullerne grundigt for at den tørre jord ikke skulle suge vand ud af betonen under hærdningen, blandede vaskede sten og beton samt skruede en midlertidig tværslå mellem jernene og målte ind i vater. Lod det stå i en uges tid og byggede derefter på gammel bærelekt 38*75 som jeg havde til overs, trak sammen med fransk træskrue. Olie alt med linolie, inklusive jernene.

3 år siden nu. Ikke rykket sig en millimeter og er rigtig stabilt.

Tænk på højdemålene for postkasserne, opgaver findes hos PN. Tror det skal være omkring 1,10m til lågene, men som sagt tjek selv.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.