Hej,
Bliver færdig med grunden nu i september til hus på 75 kvm. Huset bygger vi selv af løsvirke. Jeg ville gerne komme i gang med at bygge i begyndelsen af oktober. Målet er at få samlet skallen dvs vægge + tag. Er det dumt tænkt at gå i gang nu, skal jeg vente til foråret?
Taknemmelig for tips ideer.
Bliver færdig med grunden nu i september til hus på 75 kvm. Huset bygger vi selv af løsvirke. Jeg ville gerne komme i gang med at bygge i begyndelsen af oktober. Målet er at få samlet skallen dvs vægge + tag. Er det dumt tænkt at gå i gang nu, skal jeg vente til foråret?
Taknemmelig for tips ideer.
Medlem
· Västragötaland
· 1 035 indlæg
Hvad kan tilkomme;
Byggestrøm (der bliver lidt mere at bygge om vinteren, du skal helst have lidt varme på i huset for at tørre byggematerialerne så snart det er vejrtæt. Dette er ikke kun negativt, da du tørrer det mere effektivt om vinteren, når du får tørre luft ind. Desuden skal du regne med at have en lille varmestue, hvor du og eventuelle håndværkere kan spise frokost og gøre diverse gøremål.
Stillads. Har du brug for stillads til at male, kan du ikke udnytte det, du har til at rejse huset. Alternativt bliver det en meget lang lejeperiode.
Materialet på stedet kan blive dækket af sne, og det kan blive lidt besværligt.
...osv.. nu har jeg ikke tid til at svare mere.
Byggestrøm (der bliver lidt mere at bygge om vinteren, du skal helst have lidt varme på i huset for at tørre byggematerialerne så snart det er vejrtæt. Dette er ikke kun negativt, da du tørrer det mere effektivt om vinteren, når du får tørre luft ind. Desuden skal du regne med at have en lille varmestue, hvor du og eventuelle håndværkere kan spise frokost og gøre diverse gøremål.
Stillads. Har du brug for stillads til at male, kan du ikke udnytte det, du har til at rejse huset. Alternativt bliver det en meget lang lejeperiode.
Materialet på stedet kan blive dækket af sne, og det kan blive lidt besværligt.
...osv.. nu har jeg ikke tid til at svare mere.
Husets højeste punkt er 6,5 m over jorden så det bliver svært at finde så stort et telt, men jeg forstår dit synspunkt.haavard sagde:
Medlem
· Västragötaland
· 1 035 indlæg
I Örebro måske der findes stabilt vintervejr... men det gør der ikke der, hvor vi bor.
Vi købte vel 200m2 presenning, som nu er helt opbrugt. Men det er absolut nødvendigt.
Vi startede med udgravning og fundament i oktober og rejste råhuset i december. Vi havde meget uheld med vejret, men hvis man er omhyggelig med ikke at lukke af, før det er tørt, så fungerer det. Det tager ikke så lang tid at tørre den fugt ud, som er kommet udefra, sammenlignet med den fugt, der er der fra starten.
Vi startede med udgravning og fundament i oktober og rejste råhuset i december. Vi havde meget uheld med vejret, men hvis man er omhyggelig med ikke at lukke af, før det er tørt, så fungerer det. Det tager ikke så lang tid at tørre den fugt ud, som er kommet udefra, sammenlignet med den fugt, der er der fra starten.
Ikke svært overhovedet! Det koster en peng, men du får ingen fugtskader og arbejdet kan flytte sig uden hindringer.Grape sagde:
http://www.vaderskydd.se/index.php3?use=publisher&id=1195&lang=1
Efter stommontagen lagde I taget direkte? hvad brugte I al presenningen til? Hvad mener du med ikke at lukke til?mariatherese sagde:I Örebro måske er der stabilt vintervejr... men det er der ikke hvor vi bor.Vi købte vel ind 200m2 presenning som nu er helt slut. Men det er absolut nødvendigt.
Vi startede med udgravning og plade i oktober og stommontage i december. Vi havde meget uheld med vejret men hvis man er omhyggelig med ikke at lukke til før det er tørt, så fungerer det. Det tager ikke så lang tid at tørre fugt, der er kommet udefra, i forhold til den fugt, der er der fra begyndelsen,
Overvejer om det er værd at lave vejrbeskyttelse af presenning + reb har masser af træer rundt om pladen
Kan det være noget?
Ingen problemer med at bygge året rundt...det er klart, at der er lidt at tænke på angående at dække og at det fx kan være glat....
Stompåføring gør man ret nemt med 2-3 mand....når taget skal laves, er det godt, hvis der er rigtig stillads og nogle erfarne personer, når der er ophold....
Held og lykke og glem ikke kameraet...
Stompåføring gør man ret nemt med 2-3 mand....når taget skal laves, er det godt, hvis der er rigtig stillads og nogle erfarne personer, når der er ophold....
Held og lykke og glem ikke kameraet...
Klik her for at svare