Vi rev ud vores køkken i går i vores hus bygget 1936.

Vi tænkte i forbindelse med det nye køkken at benytte lejligheden til at hæve loftet, da vi gjorde det i tidligere rum, men desværre opdagede vi en jernbjælke, så planen vil delvist blive ændret. Vi skal også tage et dørhul til et andet rum, og der gik varmerør til pl2, så lige nu føles alt lidt hårdt!

Min tanke var at rive gips af alle vægge for at give elektrikeren mulighed for at lægge ny el!

Bag gipsen ser det ud som om det er pudset overflade med vass, der sidder på en væg med en masse tværgående brædder (reveteret væg ifølge google).

Min overvejelse er, om man bør rive puds og vass af, og derefter montere OSB og gips på træplankerne? Usikker på om det går uden at rette en masse først?

Eller skal man bygge på den eksisterende gips? Selvfølgelig bliver rummet lidt mindre da, men jeg undrer mig lidt over, hvad eksperterne siger? Er der nogen isolerende fordel med en vassvæg fx?

Hvordan har I andre gjort?

BirgitS
Lyder som nogen slags kloasongvæg, se Wikipedia.

Brædderne er fremragende at skrue i, så derfor plejer man ikke at behøve nogen OSB-plade.

Svært for nogen her at vide, hvor buet plankevæggen er, og om det derfor behøver at blive rettet, uden at du måler det op.

Gipsen er jo kommet til betydeligt senere end 1936, så den kan du jo fjerne for at kunne se, hvordan det ser ud, og om væggene er nogenlunde lige eller behøver at blive rettet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.