Hej!
Efter en lang sommer, hvor jeg har fjernet 100m2 betonplade og gravet 50cm nedenunder, er det nu endelig tid til at montere nye vægge på den nye plade...
Jeg bruger luftspalte og stålregel mod ydervæg men har aldrig arbejdet med stålregel før, ikke en favorit indtil videre.
Hvordan gør jeg for at løse det under vinduerne? Se billede, jeg skal jo have en regel eller skinne under vinduet for at få reglar på cc60?
Stålreglerne har jo en indbukket kant, så man får jo ikke en regel der så nemt. Skal jeg forsøge at montere en skinne, ligesom den jeg har i loft og gulv, eller skal jeg forsøge at klippe indbukningen væk for at få en regel i?
Efter en lang sommer, hvor jeg har fjernet 100m2 betonplade og gravet 50cm nedenunder, er det nu endelig tid til at montere nye vægge på den nye plade...
Jeg bruger luftspalte og stålregel mod ydervæg men har aldrig arbejdet med stålregel før, ikke en favorit indtil videre.
Hvordan gør jeg for at løse det under vinduerne? Se billede, jeg skal jo have en regel eller skinne under vinduet for at få reglar på cc60?
Stålreglerne har jo en indbukket kant, så man får jo ikke en regel der så nemt. Skal jeg forsøge at montere en skinne, ligesom den jeg har i loft og gulv, eller skal jeg forsøge at klippe indbukningen væk for at få en regel i?
Klip et udlæg, som du har i loft og gulv, ca. 10 cm længere end afstanden mellem vinduesreglerne. Klip derefter kun siderne på udlægget ca. 5 cm fra kanterne på begge sider, så afstanden mellem snittene er den samme som afstanden mellem reglerne. Derefter bukker du kanterne op og skruer udlægget fast med åbningen nedad. Der kan du så indsætte en regel, hvis dette er nødvendigt.
Jeg plejer at sætte en væg-/loftsken op. Skær den til i længden, så den når tværs over de stående regler, og brug derefter en lige pladesaks til at klippe "loftet" på skinnen lige så dybt som de stående regler er brede, så du får en flap. Fold derefter flappen opad, så kan du skrue flappen fast og den ene side på tværreglen... Så får du nemt en til stående skinne direkte under vinduet.
Klik her for at svare