Har kigget rundt uden at finde et svar.
Jeg har for nylig påbegyndt en renovering af kælderstuen.
Vi har drænet rundt om og isoleret fra ydersiden. Nu har jeg påbegyndt at lave skelet indvendigt med stålregler og har sat reglerne op mod ydervæggen uden luftspalte.
Min tanke er nu: er det tilstrækkeligt som luftspalte, hvis jeg nu efterlader lidt plads mellem gulv/loft, når jeg sætter pladematerialet op, samt ventilerende sokler på det? Eller bør man rive hele molevitten ned og begynde forfra?
Jeg har for nylig påbegyndt en renovering af kælderstuen.
Vi har drænet rundt om og isoleret fra ydersiden. Nu har jeg påbegyndt at lave skelet indvendigt med stålregler og har sat reglerne op mod ydervæggen uden luftspalte.
Min tanke er nu: er det tilstrækkeligt som luftspalte, hvis jeg nu efterlader lidt plads mellem gulv/loft, når jeg sætter pladematerialet op, samt ventilerende sokler på det? Eller bør man rive hele molevitten ned og begynde forfra?
Nej det kommer ikke til at være nok. Luften vil jo ikke kunne cirkulere da.
Vil du det så måske det går, at du klipper op i reglarna som går langs gulv og loft. Du skal klippe op mellem alle vertikale reglar så en del klipning (men ganske hurtigt gjort til forskel fra at gøre alt om).
Vil du det så måske det går, at du klipper op i reglarna som går langs gulv og loft. Du skal klippe op mellem alle vertikale reglar så en del klipning (men ganske hurtigt gjort til forskel fra at gøre alt om).
Tak, smart tænkt
hvad er risikoen ved at på gulvet lægge tjærepapir-cellplast-gulvspån? Er dette en god idé, eller bør man undgå denne type konstruktion?
Kør men denne først i stedet:
https://www.bauhaus.se/fuktskyddsmatta-isola-bla-platon-1-07x10m-10-7m
Og denne gang læs på inden du begynder så at du får luftcirkulationen rigtig på en gang.
https://www.bauhaus.se/fuktskyddsmatta-isola-bla-platon-1-07x10m-10-7m
Og denne gang læs på inden du begynder så at du får luftcirkulationen rigtig på en gang.
Så en god løsning her er at bruge fugtspærremåtte/Platon - cellplast - gulvspån og så det færdige gulv?
Er der nogen fordel ved at inkludere eller udelade cellplasten, udover at loftshøjden bliver højere?
Behøver man nogen primer mod betonen? Hele kældergulvet er slebet betongrent.
Er der nogen fordel ved at inkludere eller udelade cellplasten, udover at loftshøjden bliver højere?
Behøver man nogen primer mod betonen? Hele kældergulvet er slebet betongrent.
Cellplasten har du för värmen skull.Amatörbygge sagde:
Du behöver ingen primer för platonmattans skull.
Men som sagt kolla upp någon tillverkares instruktioner och kör enligt dom så blir det nog bra!
Okay tak for tipsene.
Findes der nogen regel for i hvilken rækkefølge man sætter gulv/væg/loft?
Bør man lægge alt op til gulvspån og derefter montere vægbeklædning og til sidst loftpanel?
Findes der nogen regel for i hvilken rækkefølge man sætter gulv/væg/loft?
Bør man lægge alt op til gulvspån og derefter montere vægbeklædning og til sidst loftpanel?
Klik her for at svare