10,433 læst ·
55 svar
10k læst
55 svar
Justerbar afstand for plader mod skrånende lægter?
Strunt kil.. tag og sæt nye regler mod de gamle på siden, i den ene ende slutter de lige, i den anden ud 2cm, træk 90mm træskrue igen. vips så har du et regelværk som er plant, bare en offset mod de gamle på 45 mm, men det må du leve med.. måske nogen kil i hjørnet, eller hvis du gør de vægge også, så sætter du en vinkelplade mellem osb og gips så afstiver det hjørnet.
jeg havde ikke sat en væg hvor osb pladerne ikke har støtte langs hele regel længden.
jeg havde ikke sat en væg hvor osb pladerne ikke har støtte langs hele regel længden.
dog er det ikke at anbefale at gøre sådanBoan sagde:Ignorér kile.. tag og sæt nye reglar mod de gamle på siden, i den ene ende slutter de lige, i den anden ud 2 cm, træk 90 mm træskrue igen. vips så har du et regelverk som er fladt, bare en offset mod de gamle på 45 mm, men det må du leve med.. måske en kile i hjørnet, eller hvis du laver de vægge også, så sætter du en vinkelplade mellem osb og gips så stiver det hjørnet op.
jeg ville ikke sætte en væg hvor osb pladerne ikke har støtte langs hele regelængden.