B
Strunt kil.. tag og sæt nye regler mod de gamle på siden, i den ene ende slutter de lige, i den anden ud 2cm, træk 90mm træskrue igen. vips så har du et regelværk som er plant, bare en offset mod de gamle på 45 mm, men det må du leve med.. måske nogen kil i hjørnet, eller hvis du gør de vægge også, så sætter du en vinkelplade mellem osb og gips så afstiver det hjørnet.

jeg havde ikke sat en væg hvor osb pladerne ikke har støtte langs hele regel længden.

Er det ydervæg, og du har plads, er det ikke forkert at opregle med 45*45 cc 60 eller cc 45 et sted mellem de eksisterende reglar, så slipper man kuldebroen, væggen bliver lodret og lidt bedre isoleret.

S
Boan sagde:
Ignorér kile.. tag og sæt nye reglar mod de gamle på siden, i den ene ende slutter de lige, i den anden ud 2 cm, træk 90 mm træskrue igen. vips så har du et regelverk som er fladt, bare en offset mod de gamle på 45 mm, men det må du leve med.. måske en kile i hjørnet, eller hvis du laver de vægge også, så sætter du en vinkelplade mellem osb og gips så stiver det hjørnet op.

jeg ville ikke sætte en væg hvor osb pladerne ikke har støtte langs hele regelængden.
dog er det ikke at anbefale at gøre sådan

B
For at?

S
Boan sagde:
For hvad?
det letteste at forklare er, at du mister isolering.
det bedste er enten kile eller horisontal lægte eller lægte med lignende karmskruv.

B
Om pålægsreglen ikke går alligevel ind, dvs. er lavere end den oprindelige regel vil det knap nok mærkes. Jeg vil påstå, at det har marginal indflydelse.

S
Boan sagde:
Hvis pålægsreglen ikke går alligevel ind, dvs er lavere end oprindelsesreglen, vil det knapt bemærkes. Jeg vil påstå, at det har marginal påvirkning.
desværre konstruktionen virker ej

Det bliver samme mængde isolering, men lidt mere besværligt at isolere, det burde faktisk blive bedre, eftersom der næsten ikke bliver gennemgående kuldebro.

S
smurfen72 sagde:
Det bliver den samme mængde isolering, men det er lidt mere besværligt at isolere. Det burde faktisk blive bedre, da der næsten ikke er en gennemgående kuldebro.
er præcis det, der sker. samt luftlommer man ikke vil have.

Der vil blive mere kuldebro med kiler og evt. luftlommer, afhængig af hvor dygtig man er til at isolere.

S
smurfen72 sagde:
Det kan blive en større kuldebro med kiler og eventuelle luftlommer, afhængigt af hvor dygtig man er til at isolere.
måske den lille længde som er spidsen. sprækken mellem kan man fuge eller skumme

Og det kan man ikke, hvis reglen ligger ved siden af?

S
smurfen72 sagde:
Og det kan man ikke, hvis reglen ligger ved siden af?
ikke blande materiale der.

Hvad mener du med blande material? Hvad bliver dårligere med den nye regel ved siden af i stedet for kile?

S
smurfen72 sagde:
Hvad mener du med at blande material? Hvad bliver dårligere med den nye regel ved siden af i stedet for en kile?
orker ikke diskutere, gør som du vil.
det bliver bare ikke godt, simpelthen

Senest redigeret af en moderator:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.