SBH sagde:
orkar ikke skændes gør hvordan du vil.
det bliver ikke godt helt enkelt
Du er sygt pædagogisk og overbevisende i dine argumenter. Hvis du ikke orker at forklare, hvorfor du mener, at tingene er som de er, så måske du ikke skal sige noget overhovedet?

S
schmakita sagde:
Du er sindssygt pædagogisk og overbevisende i din argumentation. Hvis du ikke gider forklare, hvorfor du mener, at tingene er, som de er, så måske du ikke skal sige noget overhovedet?
for at det skal undersøges til mindste detalje.

Du skal nok regne med, at du vil få et opfølgende spørgsmål, når du hævder, at det ikke fungerer at montere en regel ved siden af den anden regel. Hvis man ikke orker, at folk måske ikke køber alt, hvad du hævder, bør man måske tænke sig om, inden man svarer.

• Synes
1
  • Laddar…
SBH sagde:
för att det skal udredes til mindste detalje.
Så er det sikkert men inden vi er der så kan du jo begynde med at klare de store detaljer til dit påstand.

Men det er desværre ret klassisk at man ikke vil det når man ser verden i sort og hvidt og eventuelle åbenhjertige diskussioner og synspunkter risikerer at vælte dette...

• Synes
1
  • Laddar…
Ja, det kræver nok en ret lang og vidtløftig undersøgelse for at forklare, hvordan man blander materialer, når man sætter en trælægte ved siden af en anden.

S
useless sagde:
Ja, det krävs nok en ret lang og udskejende undersøgelse for at forklare, hvordan man blander materialer, når man sætter en træregel ved siden af en anden.
er ikke fugeskum og isolering forskellige materialer?

S
smurfen72 sagde:
Du må nok regne med, at du vil få et opfølgende spørgsmål, når du påstår, at det ikke fungerer at montere en regel ved siden af den anden regel. Orker man ikke, at alt hvad man påstår måske ikke bliver købt, så bør man tænke sig om, inden man svarer.
okay hvordan gør man ved vinduer, døre og åbninger?

SBH sagde:
okej hur göra vid fönster,dörrar och öppningar?
Noter først at jeg ikke tager stilling til nogen af løsningerne men vil gerne have at folk som kommer med forslag til løsninger eller forkaster andre også forklarer udførligt hvorfor i de tilfælde det efterspørges.

Der findes karme i MDF man kan anvende.
Man kan også have metalvinkel på OSB hvis det bruges men bag gips for at give stabilitet i vinklen så det ikke revner.
Man kunne lægge på en 45x45 hvis det kan være der eller en kløvet sådan.

Hvad jeg mente med en af mine kommentarer ovenfor er at dette er et typisk problem som ikke har kun ét rigtigt men det er en grå masse af mange forskellige løsninger som alle har deres fordele og ulemper af forskellig grad.
Et dilemma kan f.eks. være et lille hus med små rum, der vil man ikke lægge på mere materiale end nødvendigt måske. Osv...

EDIT: Jeg har som ses nogle idéer men jeg læser gerne alles forslag, gode som mindre gode, for det giver mig flere forskellige idéer til hvordan sådanne problemer kan løses. Så for min del er det kun positivt jo mere folk kommer med i tråden, det bidrager til at mange lærer lidt mere eller får nye idéer...

SBH sagde:
ok hvordan gør man ved vinduer, døre og åbninger?
Hvis der nu er nogle vinduer døre eller åbninger i TS tilfælde så lader man osb og gips gå forbi frem til smygen kan man ikke lide det sætter man kiler lige der hvorfor komplicere hele væggen for at det eventuelt er nødvendigt på nogle få steder ?

S
schmakita sagde:
Bemærk først, at jeg ikke tager stilling til nogen af løsningerne men vil gerne have, at folk som fremkommer med forslag til løsninger eller forkaster andre også forklarer udførligt hvorfor i de tilfælde det efterspørges.

Der findes lister i MDF man kan anvende.
Man kan også have stålvinkel på OSB, hvis det bruges men bagved gips for at give stabilitet i vinklen så det ikke revner.
Man kunne lægge på en 45x45, hvis der er plads eller en kløvet en sådan.

Hvad jeg mente med en af mine kommentarer ovenfor er, at dette er et typisk problem, som ikke har kun ét rigtigt svar, men det er en grå masse af mange forskellige løsninger, som alle har deres fordele og ulemper af forskellig grad.
Et dilemma kan jo f.eks. være et lille hus med små rum, hvor man ikke ønsker at lægge mere materiale på end nødvendigt måske. Osv...

EDIT: Jeg har som det ses nogle ideer men jeg læser gerne alles forslag, gode som mindre gode, for det giver mig flere forskellige indfaldsvinkler til, hvordan sådanne problemer kan løses. Så for min del er det kun positivt, jo mere folk byder ind med i tråden, det bidrager til, at mange lærer lidt mere eller får nye ideer...
tømmer som kløves til en kile bygger ikke meget hellere man sætter lægte. bygger noget mere, hvis man sætter en regel med karmeskrue.

bliver jo lidt efter arbejde, når der skal laves en ekstra detalje i alle åbninger.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.