Hej alle kyndige

Bygger et enkelt drivhus af gamle vinduer og regelværk mod en eksisterende ydervæg, undrer mig nu over, hvordan I ville have gjort for at stabilisere den røde regel i skitsen nedenfor mod vinden?
(Siden er ca. 3.8 m lang, 2 meter på det laveste punkt og 2.5 på det højeste).
Den udsættes for et højt vindtryk i pilens retning.
Tænker om man skal have en skråstiver, som starter højt oppe på ydervæggen og som går ned på halve reglen? (Streget i blåt).

Skitse af et vægdrivhus med en rød regel markeret, der viser en foreslået blå diagonal støtte til at modstå vindtryk fra pilens retning.
 
Lad diagonalen gå ud i hjørnet. Det er nok, fordi du bygger op mod en væg. Ellers kræver drivhus diagonaler i alle væg- og tagplan.
 
  • Synes
Blixtmaskin
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.