er i gang med at bygge en indervæg i kælderen. Overvejer at undlade isoleringen, så den ikke suger fugt, da det er i kælderen. Men bliver det så meget trommelyd? Findes der en anden måde at lydisolere på?
MVH Anders
MVH Anders
Spontant undrer jeg over din bekymring for, at isoleringen suger fugt til sig.
Hvis der er risiko for så meget fugt, håber jeg, at din væg kun består af stålregler og cementbundne? (hedder det det..?) plader, typisk minerit. Ellers vil ikke kun den eventuelle isolering tage skade.
Ellers tror jeg, at dobbeltgips gør væggen mere solid og lyddæmpende, hvis du vil undgå isolering i.
Hvis der er risiko for så meget fugt, håber jeg, at din væg kun består af stålregler og cementbundne? (hedder det det..?) plader, typisk minerit. Ellers vil ikke kun den eventuelle isolering tage skade.
Ellers tror jeg, at dobbeltgips gør væggen mere solid og lyddæmpende, hvis du vil undgå isolering i.
Cellplast fungerer ganske vist som lydabsorbent (bedre end ingenting i det mindste) men sammenlignet med f.eks. mineraluld er det temmelig værdiløst.
Jeg tror ikke, at der er nogen større risiko for fugtskader med træregel på tagpap i en indervæg i kælderen. Jeg synes absolut, at du skal trykke mineraluld ind mellem gipspladerne, du vil nok fortryde det senere ellers.
Jeg tror ikke, at der er nogen større risiko for fugtskader med træregel på tagpap i en indervæg i kælderen. Jeg synes absolut, at du skal trykke mineraluld ind mellem gipspladerne, du vil nok fortryde det senere ellers.
Ja eftersom cellplasten har slutna celler där mineralullen består av flera trådar så er evnen hos cellplast at omvandle bevægelsesenergi til varme helt værdiløs...Milkshaken sagde:
Dog kan du anvende cellplasten som fjeder for at dæmpe trinlyd og andre typer af vibrationer/fænomener der opstår når lydbølger eller stød rammer en overflade som svinger så flanktransmission opstår
Klik her for at svare