Hvilket er bedst / smartest...?
Sømme eller skrue fast glespanel!

Taknemmelig for svar.

Du tænker på glespanel i loftet? Hvis du planlægger at sømme opad i loftet med en hammer, er det ikke særlig smart. Så er det bedre at skrue. Har du en sømpistol at sømme med, så er det det bedste.

Huh? Hvorfor er det ikke godt at sømme opad?:confused:

Mener du ergonomisk eller at det ikke vil sidde fast?

(Jeg har sømmet vores glespanel i hånden og synes ikke, det var så slemt, men det er klart, en sømpistol i den situation havde jo ikke skadet).:D

Klart det bare er at sømme opad, men efter nogle hundrede 3-tommere er man ret så træt i skuldre/arme, så for at overleve vælger jeg også:
1. Sømpistol
2. Skruetrækker
3. Hammer

/Klenfisen

Jesca_j sagde:
Huh? Hvorfor er det ikke godt at sømme opad?:confused:

Mener du ergonomisk eller at det ikke vil sidde fast?

(Jeg har sømmet vores glespanel for hånd og synes ikke, det var så slemt, men det er klart, en sømpistol i den situation ville jo ikke have skadet).:D
Jo, sidde fast gør det sikkert. Det jeg tænkte nærmest på er, hvor træt i armen man bliver. Men det afhænger jo også af, hvordan man er bygget.

Kør sømpistol evt. med hammer MEN der, hvor samlingerne mødes (på samme regel), forbor du samt skruer!

Totte_S
Har du store områder, så kan du leje en skiveløfter, gipshiss, (eller hvad de hedder) på den kan du lave en enkel jig med plads til en 4-5 spredt med den rigtige afstand, bare løft den på plads og fastgør flere ad gangen.

Når jeg kørte glespanel, så sømmede jeg en "snara" op i den ene ende, lagde brættet i den, så det lå måske 10cm under loftet, og begyndte derefter at montere fra den anden ende, nem måde at klare det selv uden hjælp.

Jeg skruede, mest fordi jeg var lidt usikker på, om ikke de tunge gipsplader ville trække sømmene ud. Plus at jeg også indså, at det ville være besværligt at hamre opad.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.