Ja i går stillede jeg nogle spørgsmål om min betontrappes konstruktion. I dag fortsætter overvejelserne, men nu i en ny tråd, hvor det mere handler om, hvordan "renoveringen" skal foregå. Trappen er beklædt med skifer, men jeg indser, at det nemmeste trods alt vil være at fjerne skiferen, reparere betonen og derefter lægge træ ovenpå. Ikke beklæde den helt med sider, vanger og alt, men kun platform, trin og stiger. Jeg har nogle spørgsmål, som sandsynligvis er amatøragtigt dumme, men jeg må alligevel vide:
1. Lad os sige, at jeg bruger 28x120, skal jeg gøre præcis som ved terrassebyggeri, dvs. efterlade et lille mellemrum mellem brædderne? Findes der anden teknik end "terrassebyggeteknikken", når man vil lægge trægulv på en trappe?
2. Der vil jo uundgåeligt løbe både regnvand og smeltevand fra sne mellem træværket og ned på den underliggende beton. Her tænker jeg, at det vintertid kan fryse til og forårsage frostsprængninger. Det er jo vedligeholdelsen af betontrappen, jeg fortsat vil undgå, så findes der en løsning på dette? Kan man frostsikre betonen på en eller anden måde, eller hvordan bærer I jer ad, I med træbeklædte trapper?