Hej. Jeg havde tænkt mig at sænke et loft i et badeværelse med formatet 1,9 x 2,5 meter. Loftet består i dag af råspont.

Jeg har til hensigt at bruge glespanel og gips. Gipspladerne er 900 x 2500 mm.

Hvilken type skrue bør jeg bruge til glespanelen, og hvor tæt skal de sidde? Jeg er ikke 100 på, hvor præcis ledningerne går på den anden side af råsponten, så jeg vil gerne være lidt forsigtig.

Skal glespanelen sættes langs med eller på tværs af rummet og dermed pladerne? Altså som orange eller rød pil på tegningen?

• Badeværelsesplan med mål. Orange pil peger mod badekarret, rød pil peger mod håndvasken. Afstande mellem elementerne vises i millimeter.
Glespanelen bør du kunne skrue med passende lange træskruer. Hvad har du ovenpå råsponten, bjælkelag? Hvis det er tilfældet, sætter du glespanelen i samme retning som råsponten. Tjek hvor råsponten er spikret/skruet, og så skruer du typ på samme sted, da har du mest sandsynligt en regel bagved.

Okay, så gør jeg det. Tak for hjælpen. Jeg bemærker det vel, hvis jeg kommer til at skrue i en elledning, men som du skrev, hvis man tidligere har banket en masse søm i et sted, så var det nok ikke der, den lå. :)

• Synes
hagv
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.