Hej!
Jeg bor i et hus med kælder. Huset står på hvad de kalder en sandbed. Huset er for det meste drænet. Vel udført og med dræningspumpe. Efter nogle år monterede vi en pumpe til, i kældertrappens brønd. Stadig får vi fugt på gulvet i kælderen. Har haft flere inden for branchen som har stået og kløet sig i hovedet. Nok om det. Uden at bruge en formue. Vi har købt gulvmåtter som ånder. Kan man lægge klikgulv med huller i som er af plast under og så vores gulvmåtte? Lagde et billede på sådan en plade jeg tænker på. Tak på forhånd. Jimmie

• Plastfliser med mønstrede huller, stablet på hinanden. Fliserne anvendes til at lægge et åndbart gulv i en kælder for at forhindre fugt.
BirgitS
Der findes tæpper, der er beregnet til kældre med risiko for fugt. Sådanne kan man lægge direkte på betonen.
Er det sådan et tæppe, du vil have der, eller en anden slags?

Der kan være risiko for, at man kan mærke mønsteret i de der fliser gennem et tæppe.

BirgitS BirgitS sagde:
Der findes måtter, som er beregnet til kældre med risiko for fugt. Sådanne kan man lægge direkte på betonen.
Er det sådan en måtte, du vil have der, eller en anden slags?

Der kan være risiko for, at man kan mærke mønsteret i de der fliser gennem en måtte.
Jeg har allerede lagt sådan en måtte. Den her er begyndt at lugte. Derfor har jeg fjernet den igen. For stor fugt som kommer lidt nu og da. Måske skal jeg prøve med et sæt plastikfliser. Se hvordan det føles.

Ligger plastrutorna løst på gulvet, vil det bevæge sig. Så du skal fastgøre nogle ruter jævnt fordelt, indtil det er stille.
Selvom du vælger en model med glat overside, vil du se og mærke samlinger gennem tæppet.
Jeg har tidligere haft Bergo på balkonen og har det under dele af et løftepodie i dag, så jeg kan godt lide dem, men ikke som ventilerende gulv under et tæppe.

Er gulvet så fugtigt, så skulle jeg måske kun bruge Bergo, det er ikke ligefrem en kælder, man indretter på en måde, der kræver mere. Så er der platonmåtter og lignende, men det er ikke mit område.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.