Så... Jeg er i gang med at renovere et stort badeværelse. Størstedelen af væggene kommer til at have store, hvide fliser, og gulv samt vægge inde i bruseren har lidt gråspraglede klinkerfliser. Jeg vil have en fuge, der så godt som muligt holder snavs og misfarvninger væk. I køkkenet og det mindre badeværelse (jeg renoverer et helt hus) har jeg fuget med Lips fuge i Antracit. Men nu vil jeg have en lysegrå fuge til det hvide, og en slags mellemgrå til de grå fliser. Rent logisk tænker jeg, at en fuge med mindre korn burde være lettere at holde ren. Og kornene i Lips fuger er <0,4mm, mens de i mange andre fugemasser er <0,2. En ven, der lige har renoveret et hus, er tilfreds med Kiiltos fuge, så jeg tænkte på at prøve det. Men har nu hentet prøver for at se, hvordan de forskellige farver fungerer til fliserne, og de prøver er jo en joke. De består af pinde, malet med højglans maling. På både den lysegrå og grå pind ser farverne betydeligt mere beige ud end grå, og jeg vil virkelig have en lidt koldere grå farve, for at undgå at de gråspraglede fliser opfattes som mere beige end grå. Er der nogen, der har erfaring med Kiiltos grå fugemasser og kan fortælle, hvordan I synes, de ser ud? Eller som har en anden favoritfuge? Nogen, der måske kan poste et billede af en lysegrå eller grå fuge, som I har brugt, og som ser flot ud? Synes nemlig, at det selv er svært at finde eksempelbilleder. Eller som har nogen andre tanker?! Beklager den lange post, men det føles så vigtigt at få dette rigtigt. Tak!